کتاب زندگی اسرار آمیز مورچه ها

Secret Lives of Ants
  • 37,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: گوتنبرگ گوتنبرگ
    نویسنده:
کد کتاب : 24423
مترجم : سیده ضحی حسینی نصر
شابک : 978-9647619882
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی اسرار آمیز مورچه ها اثر جائو چه

در سنت بزرگ طبیعت گرایانه ی ای. او. ویلسون ، نویسنده ی کتاب جائو چه خوانندگان را به دنیایی مینیاتوری می برد که ارگانیسم های شش پا بر آن تسلط دارند. این دنیای مورچگان است ، حشره ای که بشر و همچنین بسیاری دیگر از اشکال زندگی برای زنده ماندن به آن وابسته اند.
به نظر می رسد مورچه ها که به راحتی یکی از مهمترین حیوانات روی زمین هستند ، عملکردها ، عواطف و صنایع جمعیت انسانی را منعکس می کنند ، اغلب هم به طور موثرتری نسبت به خود انسان ها. آنها دامداری و کشاورزی را خیلی قبل از انسان ها توسعه دادند و تقسیم کار آنها شبیه خطوط مونتاژ کارخانه های اتومبیل سازی و شرکت های چند ملیتی است. از خودگذشتگی و یک زبان شیمیایی دقیق تنظیم شده، بنیان جامعه ی سلطنتی آنهاست که توانایی جنگ گسترده و برده داری را دارد. قصه های قتل عام ها و قساوت های آنها ، و همچنین مبارزات برای رسیدن به قدرت ، بیش از حد یادآور داستان های ما انسان ها است.
واقعیت جامعه ی مورچه ها آنقدر جذاب است که حتی خلاق ترین ذهن ها هم نمی توانند آن را تصور کنند. جائو چه دانش علمی تخصیی را با علاقه وشور واقعی به این عجایب کوچک ترکیب می کند. توصیفات زنده او با تصاویر و عکسهای جذاب همراه است تا خوانندگان را با اقتصاد ، فرهنگ و دسیسه های دنیای مورچه آشنا کند. همه ی طبیعت از طریق زندگی مخفی مورچه های شگفت انگیز آشکار می شود. به قول نویسنده ، "هنگامی که آنها را بشناسید ، آنها را دوست خواهید داشت."

کتاب زندگی اسرار آمیز مورچه ها

دسته بندی های کتاب زندگی اسرار آمیز مورچه ها
نکوداشت های کتاب زندگی اسرار آمیز مورچه ها
A good general introduction to the biology of ants.
یک معرفی کلی خوب در مورد زیست شناسی مورچه ها.
Birdbooker Report

An enjoyable popular read from an author who combines expert scientific knowledge of ants with a real passion for these miniscule marvels.
یک کتاب محبوب و لذت بخش از نویسنده ای که دانش علمی تخصصی مورچه ها را با علاقه واقعی به این عجایب کوچک ترکیب می کند.
European Journal of Entomology

It is his passion for the natural world that Jae brings to the study of ant biology.
این علاقه ی فراوانش به جهان طبیعی است که جائو آن را به مطالعه ی زیست شناسی مورچه ها آورده است.
Jane Goodall

قسمت هایی از کتاب زندگی اسرار آمیز مورچه ها (لذت متن)
همه سوسک های پرسه زن به لانه های مورچه ها رخنه نمی کنند تا برای آنها دردسر درست کنند. در عوض، آنها مورچه ها را زمانی که در حال حمل غذا به سمت لانه هایشان هستند سرکیسه می کنند. برخی از سوسک های پرسه زن که به سوسک های راهزن هم شناخته می شوند، با تقلید از شیوه ای که مورچه های کارگر برای غذا تقاضا می کنند، آنها را فریب می دهند. با وجود آنکه، سوسک های راهزن مجهز به غده های گمراه کننده ای که دیگر گونه های سوسک های پرسه زن دارند نیستند، اغلب مورچه ها در دام این بازی می افتند. وقتی این اتفاق می افتد، سوسک های راهزن درست مثل لاک پشت ها پاها و شاخک های خود را زیر لاک شان جمع کرده و به زمین می چسبند. وقتی مورچه ها از تلاش برای سرنگونی سوسک خسته شدند، سوسک ها بلند می شوند، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و برای پیدا کردن قربانی دیگری پرواز می کنند…