کتاب لیبرالیسم و محدودیت های عدالت

Liberalism and the Limits of Justice
کد کتاب : 2447
مترجم :
شابک : 978-964-213-258-4‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مایکل سندل از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب لیبرالیسم و محدودیت های عدالت اثر مایکل سندل

کتاب لیبرالیسم و محدودیت های عدالت، اثری نوشته ی مایکل سندل است که اولین بار در سال 1982 انتشار یافت. یک جامعه ی آزاد، تنها یک سبک از زندگی را تحمیل نمی کند و به شهروندان خود، حق انتخاب ارزش ها و اهداف مختص به خودشان را می دهد. بنابراین، چنین جامعه ای باید با قواعد عدالت اداره شود؛ قواعدی که تصویری مشخص از زندگی خوب را پیشفرض خود قرار نمی دهد. اما آیا اصلا می توان به چنین قواعدی دسترسی داشت؟ و اگر جواب منفی است، چه بر سر عدالت به عنوان آرمانی اخلاقی و سیاسی خواهد آمد؟ این ها سوالاتی هستند که مایکل سندل در نقد جذاب و مجاب کننده ی خود بر لیبرالیسم معاصر به آن ها می پردازد. سندل، لیبرالیسم مدرن را دنباله روی اندیشه ی کانت تلقی می کند و همچنین، به تأثیرگذارترین نمودهای اخیر آن در آثار جان رالز می پردازد.

کتاب لیبرالیسم و محدودیت های عدالت

مایکل سندل
مایکل سندل، زاده ی ۵ مارس ۱۹۵۳، فیلسوف سیاسی و نویسنده ای آمریکایی است. سندل استاد دانشگاه هاروارد است. او بیش از همه به خاطر کلاس «عدالت» خود در دانشگاه هاروارد، و نقدهایش بر نظریه ی عدالت از «جان راولز» در مورد لیبرالیسم و حدود عدالت مشهور است. سندل عضو دائمی آکادمی هنرها و علوم آمریکا نیز هست. او در سال ۱۹۸۵ جایزه ی تدریس هاروارد-رادکلیف را برد و در سال ۱۹۹۹ استاد تمام دانشگاه هاروارد شد. انجمن علوم سیاسی آمریکا در سال ۲۰۰۸ از سندل به خاطر نبوغش در تدریس، تقدیر کرد.
دسته بندی های کتاب لیبرالیسم و محدودیت های عدالت
نکوداشت های کتاب لیبرالیسم و محدودیت های عدالت
It was instrumental in launching the debate between liberalism and communitarianism which has dominated political theory for almost two decades.
اثری موثر در شروع مباحثه میان لیبرالیسم و اجتماع گرایی که برای تقریبا دو دهه، بحث غالب در فلسفه ی سیاسی بوده است.
Canadian Journal of Philosophy

A penetrating critique of contemporary liberalism.
نقدی نافذ بر لیبرالیسم معاصر.

Sandel's best-known book.
شناخته شده ترین کتاب سندل.
The Oxford Companion to Philosophy

قسمت هایی از کتاب لیبرالیسم و محدودیت های عدالت (لذت متن)
این که آیا جنجالی اخلاقی یا سیاسی، ادراک هایی منطقی اما ناسازگار از خوبی ها ارائه می دهد، یا این که می توان آن را با اندیشه ورزی و تحلیل حل کرد، تنها از طریق اندیشه ورزی و تحلیل تعیین می شود. اما این موضوع، مسئله ی دیگری را در رابطه با لیبرالیسم سیاسی به وجود می آورد. چرا که زندگی سیاسی ای که توصیف می کند، فرصت چندانی برای تحلیل عمومی مورد نیاز برای سنجش توجیه پذیری اخلاقیات در حال رقابت، باقی نمی گذارد.