کتاب روش های عملی مانیتیسم ، هیپنوتیسم و تلقین

Practical Method of Magnetism, Hypnotism, Suggestion
چگونه قوای درونی خود را شکوفا کنیم؟
  • 15 % تخفیف
    75,000 | 63,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 25100
مترجم :
شابک : 978-9643114862
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روش های عملی مانیتیسم ، هیپنوتیسم و تلقین اثر پل ژاگو

همان گونه که نام کتاب یعنی روش های عملی مانیتیسم ، هیپنوتیسم و تلقین
نشان می دهد ما در این اثر با پدیده هیپنوتیسم به شکلی مبسوط و دقیق آشنا می شویم. و تعاریف مختلفی از آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
هیپنوتیزم نوعی بیماری انسانی است که شامل توجه متمرکز ، کاهش آگاهی محیطی و افزایش توانایی پاسخ به پیشنهادات پرسش کننده است.

نظریه های رقابتی در توضیح هیپنوتیزم و پدیده های مرتبط وجود دارد. نظریه های مختلف ، هیپنوتیزم را به عنوان یک حالت ذهنی یا خلسه تغییر یافته می دانند ، که با سطح آگاهی متفاوت از حالت آگاهی عادی مشخص می شود

در هنگام هیپنوتیزم گفته می شود که فرد تمرکز خود را افزایش داده و پاسخ بیشتری به پیشنهادات داده است. هیپنوتیزم معمولا با القای خواب آور شامل یک سری دستورالعمل ها و پیشنهادات اولیه آغاز می شود. استفاده از هیپنوتیزم برای اهداف درمانی "هیپنوتیزم درمانی" نامیده می شود ، در حالی که استفاده از آن به عنوان نوعی سرگرمی برای مخاطبان به عنوان "هیپنوتیزم مرحله ای" ، نوعی ذهن گرایی شناخته می شود.

هیپنوتیزم برای مدیریت درد "به احتمال زیاد درد حاد و مزمن را در اکثر افراد کاهش می دهد" . اما برای برخی از مشکلات دیگر ، به عنوان مثال ترک سیگار ، محققان در مورد درمان هیپنوتیزم نتایج مختلفی را گزارش کردند. استفاده از هیپنوتیزم به عنوان نوعی درمان برای بازیابی و تلفیق ضربه اولیه ، در جریان اصلی علمی بحث برانگیز است. تحقیقات نشان می دهد که هیپنوتیزم کردن یک فرد ممکن است به شکل گیری خاطرات نادرست کمک کند. و اینکه هیپنوتیزم "به افراد در یادآوری دقیق تر وقایع کمک نمی کند".
این مجلد را به 5 کتاب تقسیم کرده است . کتاب اول : بررسی مختصر چهار عنصر تأثیرگذاری و نفوذ (شخصی ) کتاب دوم : دوره عملی دستیابی به پدیده های رایج مانیتیسم و هیپنوتیزم ، کتاب سوم : پدیده های فراروانی استثنایی . کتاب چهارم : واسطه گری و کتاب پنجم شامل کاربرد مانیتیسم ، تلقین و تأثیر روانی در درمان بیماری ها.

کتاب روش های عملی مانیتیسم ، هیپنوتیسم و تلقین

پل ژاگو
پاول کلنت جگووت در هفدهم ژوئیه سال 1889 در فرانسه متولد شد و در 24 ژانویه سال 1962 درگذشت. او اکتشافگر و نویسنده آثاری است که وقف توسعه شخصی ، بهداشت ، باطن ، روانشناسی کاربردی ، هیپنوتیزم و همچنین اکتشاف و بهره برداری از پتانسیل متافیزیک انسان است. در سنت نویسندگان آمریکایی مانند جوزف مورفی ، پرنتیس ملفورد و ویلیام واکر اتکینسون ، وی مانند امیل کوئه ، به عنوان یکی از پیشروهای فرانسوی "تفکر مثبت" در نظر گرفته می شود.
دسته بندی های کتاب روش های عملی مانیتیسم ، هیپنوتیسم و تلقین
قسمت هایی از کتاب روش های عملی مانیتیسم ، هیپنوتیسم و تلقین (لذت متن)
اگر صد نفر را به طور اتفاقی انتخاب کنیم و روی آن ها آزمایش انجام دهیم، درخواهیم یافت که، صرف نظر از زمان اختصاص یافته به انجام کار، نزدیک به 33 نفر از آن ها به وضوح تاثیرات مانیتیسم را احساس و دریافت کرده اند. پیش از هر چیز سعی کنید حرفی نزنید یا کاری نکنید که «آزمودنی» درباره ی آن چه شما سعی دارید انجام دهید از پیش آگاهی پیدا کند، بلکه از او خواهش کنید که بایستد، پاهایش را جمع کند، دست هایش را آویزان کند، چشم هایش را ببندد و به هیچ وجه توجهش را به اعمال و حرکات شما جلب نکند.

بهتر است با نواری چشم های او را ببندید و بگذارید که به مدت یک دقیقه تمام در سکوت باقی بماند. در حالی که کمی از آزمودنی فاصله گرفته اید، به قدری آهسته به او نزدیک شوید که اصلا متوجه عمل شما نشود. پشت او قرار بگیرید و خیلی آرام دست هایتان را به سمت استخوان های کتفش دراز کنید. طوری که کف دست های شما به موازات او و به فاصله یک سانتی متری سطح پوستش قرار بگیرد.

در کمال آرامش و بدون هیچ مقاومت ارادی در این حالت باقی بمانید و به آزمودنی خود نگاه کنید. به محض این که نوساناتی به سمت عقب (گاهی اوقات به سمت جلو و به ندرت به سمت چپ و راست) در بدن او ملاحظه کردید، حرکت دست هایتان را با حفظ فاصله اولیه ادامه دهید. افراد «حساس» معمولا متناسب با درجه تأثیرپذیریشان، احساس می کنند که با نیروی کشش کمابیش سریع و قدرتمندی به عقب کشیده می شوند. برمبنای اطلاعاتی که در بند قبلی بیان شده است، به راحتی می توانید تخمین بزنید که شخص مورد آزمایش شما به کدام یک از سه دسته تشریح شده تعلق دارد. با کمی صبر و حوصله درخواهید یافت که ۶۶ درصد اشخاص در برابر تنها یک روش مانیتیسمی هیچ حساسیتی از خود بروز نمی دهند. آن هایی که متأثر از نیروی جاذبه می شوند، مستعد آن هستند که تنها با تأثیر یاس ها و سایر روش ها به خواب مانیتیسمی فرو روند.