کتاب طبقه و قشربندی اجتماعی

Class and Stratification
کد کتاب : 25401
مترجم :
شابک : 978-9641855590
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 367
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طبقه و قشربندی اجتماعی اثر رزماری کرامپتون

این کتاب تحلیلی است از مفهوم قشربندی اجتماعی و طبقه ی اجتماعی، و نگاهی است اجمالی به تاریخ چارچوب هایی که برای درک و تبیین تداوم نابرابری های اجتماعی پدید آمده است. همچنین در این کتاب، به میراث کلاسیک تحلیل طبقاتی و کارهای مارکس و وبر اشاره می شود. سپس نحوه ی اندازه گیری ساختار طبقاتی عنوان می شود که تلاش منظمی است برای عملیاتی کردن ساختار طبقاتی برحسب تقسیم بندی ساختار شغلی. در اینجا، هم طرح های طبقاتی رسمی مورد کندوکاو قرار می گیرد، هم طرح های جامعه شناختی، و هم طرح هایی که محققان سیاست پژوهی و بازارپژوهی به کار می برند.
سپس، بعد فرهنگی طبقه با شرحی از مفهوم «پایگاه» همراه با مفهوم «شهروندی» مارشال و رویکرد بوردیو به طبقه همراه با کاربردهای این رویکرد در کندوکاو طبقه ی متوسط و طبقه ی کارگر به میان می آید. و سرانجام نقش خانواده در بازتولید نابرابری های طبقاتی و تحرک اجتماعی مطرح می شود.

کتاب طبقه و قشربندی اجتماعی

رزماری کرامپتون
رزماری کرامپتون Rosemary Crompton ، (22 آوریل 1942 - 17 اوت 2011) یک جامعه شناس و استاد دانشگاه انگلیسی، متخصص در طبقه و جنسیت بود. او از سال 1999 تا 2008 استاد جامعه شناسی در دانشگاه سیتی بود: سپس به عنوان استاد برجسته معرفی شد. وی پیش از این دستیار تحقیقاتی در دانشگاه کمبریج، مدرس دانشگاه شرق آنگلیا و دانشگاه کنت بوده است و در دانشگاه لستر صندلی داشت.
دسته بندی های کتاب طبقه و قشربندی اجتماعی