کتاب دنیای بی سامان

Disordered World
(زمانی که تمدن های مان فرسوده می شوند)
کد کتاب : 25535
مترجم :
شابک : 978-9641852087
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دنیای بی سامان اثر امین معلوف

در نخستین دهه ی قرن بیست و یکم، دنیا نشانه های متعددی از بی سامانی ارائه می دهد: بی سامانی فکری که از ویژگی هایش تأکید عنان گسیخته ی هویّتی است که راه را به روی هرگونه همزیستی مسالمت آمیز و گفت وگوی واقعی می بندد؛ بی سامانی اقتصادی و مالی که دنیا را به ورطه ی آشوبی با پیامدهای پیش بینی ناپذیر کشانده است و خود نشانه ای است از اختلال در نظام ارزش های ما؛ بی سامانی در محیط زیست که نتیجه ی چندین دهه رفتار غیرمسئولانه است… آیا انسان ها به «آستانه ی ناتوانی اخلاقی شان» رسیده اند؟
در این جستار غنی از اندیشه های بکر، مولف سعی می کند بفهمد چگونه به این مرحله ی بحرانی رسیده ایم، و چگونه می توانیم از آن خارج بشویم. برای نویسنده ی دنیای بی سامان، بی سامانی دنیا نه از ناحیه ی «جنگ تمدن ها» بلکه از فرسودگی هم زمان همه ی تمدن هاست؛ به ویژه دو مجموعه ی فرهنگی دنیای غرب و دنیای عرب که امین معلوف به هر دوی آن ها تعلق دارد.

کتاب دنیای بی سامان

امین معلوف
امین معلوف، زاده ی 25 فوریه ی 1949، نویسنده ی فرانسوی لبنانی الاصل است.معلوف در لبنان و در دانشگاه فرانسوی سن ژوزف تحصیل کرد. او فعالیت مطبوعاتی را در سال 1971 با روزنامه ی «النهار» آغاز کرد و تا سال 1976 به همکاری با این روزنامه ادامه داد. معلوف سپس از سال 1976 تا 1979 در مجله ی «المستقبل» کار کرد و در سال 1979 به پاریس مهاجرت نمود. او پس از مدتی فعالیت به عنوان سردبیر مجله ی Jeune Afrique، روزنامه نگاری را رها کرد و رمان نویسی را به صورت تمام وقت پی گرفت.