کتاب طراحی هویت بصری جامع

Graphic Design
مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری
کد کتاب : 25957
شابک : 978-6226630597
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحی هویت بصری جامع اثر مسعود سپهر

طراحی هویت بصری جامع مفهوم و فعالیت حرفه‌ای مربوط به دوران معاصر است که از پیدایش آن به حدود یک قرن می‌ گذرذ. هرچند نشانه‌ها تا به امروز همچنان اولین رکن و عنصر بصری هویت ساز برای سازمان‌ها محسوب می‌شوند، ولی با توجه به افزایش سریع شخصیت‌های حقوقی، در عرصه صنعت، تولید، تجارت و حتی فرهنگ و گسترش دامنه فعالیت و رقابت روزافزون آن‌ها، دیگر نشانه‌ها به تنهایی نمی‌توانند هویت بصری موثر و جامعی برای این موسسات و سازمان‌ها ایجاد کند. برای طراحی هویت بصری جامع باید با دیدی کلی‌نگر و فراگیر علاوه بر طراحی نشانه، بسیاری از محورهای ثابت و خاص بصری مثل رنگ‌ها و قلم‌های مورد استفاده و شیوه‌های نگارش انواع متون یا شعارها در موقعیت‌ها و گوشه و کنارهای فعالیت‌های سازمانی در نظر گرفته شود.
با توجه به گسترش حضور سازمان های بیشتر در عرصه های گوناگون و افزایش رقابت میان آن ها طراحی هویت بصری ارزشی بیش از پیش پیدا کرده است تا جایی که دیگر نشانه ها تنها رکن اساسی و عنصر بصری هویت ساز برای سازمان ها محسوب نمی شوند و عوامل مختلف دیگری همچون انتخاب رنگ، قلم، شیوه ی نگارش و… در موثر و جامع بودن هویت بصری یک موسسه نقش بسزایی ایفا می کنند.
کتاب حاضر با طرح پرسش ها و ارائه ی تمرین های گوناگون در زمینه ی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری زمینه ی آشنایی تجربی و کارگاهی علاقه مندان و طراحان را با این فعالیت حرفه ای نوین و معاصر فراهم می کند.

کتاب طراحی هویت بصری جامع

مسعود سپهر
مسعود سپهر متولدشهریور 1335 تهران،فارغ التحصیل کالج چاپ لندن 1356 انگلستان،کارشناس طراحی گرافیک تایپوگرافیک و برنامه ریزی چاپ 1356،کارشناس ارشد ضریب 19 1372،دکترای حرفه ای (وزارت فرهنگ و آموزش عالی)،فارغ التحصیل دوره ی آموزش تکمیلی از مرکز آموزش اَپِل، پاریس فرانسه، 1372 می باشد.