کتاب امین ترین دوست (نابینایان)

The Most Trusted Friend
کد کتاب : 26481
شابک : 978-9643910945
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب امین ترین دوست (نابینایان) اثر کلر ژوبرت

ادبیات کودکان، از جمله ی حساس ترین ادبیات ها بوده و ظرافت هایی که باید در آن به کار برود تا با روح پاک کودک و ذهن مستعد او ارتباط برقرار کند، بسیار حائز اهمیت است. از این دست ظرافت ها می توان به سبک قصه گویی، محتوای داستان، شخصیت پردازی و فضای قصه اشاره کرد. اما یکی از مهم ترین مواردی که کودک را به سمت کتابی می کشاند و برای بار اول او را به خود جلب می کند، تصویرپردازی و شکل هایی است که در صفحات و جلد کتاب می بیند. دنیای کودکان به شدت به تصویر و رنگ وابسته است و هر چه تصاویر از رنگ و لعاب زیباتری برخوردار باشند، اشتیاق کودک برای رفتن به سمت آن کتاب هم بیشتر است.
در این زمینه کلر ژوبرت نویسنده ی متولد پاریس که در نوزده سالگی از مسیحیت به اسلام گروید و پس از ازدواج با همسر ایرانی اش، برای همیشه ساکن ایران شد، با تحصیل در زمینه ی ادبیات کودک اقدام به نگارش و تالیف کتاب های مختلفی نموده که امین ترین دوست یکی از آن هاست. داستان در فضای جنگل نیلی شکل می گیرد و فیل کوچکی که تازه به این جنگل وارد شده ابتدا با ترس بقیه از ظاهر خود مواجه می شود اما پس از مدتی همه تمایل به دوستی با او دارند. این داستان فانتزی کوتاه، با مضمون خداشناسی و دین، خواننده اش را به سمتی سوق می دهد که حس کند پروردگار او در همه حال با او و در کنار اوست. ژوبرت علاوه بر به نگارش درآوردن این داستان زیبا، کار تصویرگری آن را نیز به عهده داشته که با نقاشی های رنگارنگ و فانتزی، اثری موردپسند سلیقه ی ظریف و حساس کودکان ارائه می دهد.

کتاب امین ترین دوست (نابینایان)

کلر ژوبرت
کلر ژوبرت (Claire Jobert) نویسنده و تصویرگر، در ماه مه 1961 در پاریس به دنیا آمد. وی در یک خانواده مسیحی بزرگ شد. او در نوزده سالگی به اسلام گروید و هنگام ازدواج به ایران مهاجرت کرد. کلر ژوبرت دارای مدرک لیسانس در علوم آموزشی است.او خودش داستان هایش را تصویر می کشد. با نگاهی گذرا به آثار او، می توانید به راحتی مشغله های او را با موضوعاتی چون ایمان و دین، هویت، روابط کودکان با محیط اطراف خود و غیره درک کنید. بیشتر آثار این نویسنده برای کودکان در سنین ابتدایی است.
قسمت هایی از کتاب امین ترین دوست (نابینایان) (لذت متن)
وقتی سروکله پیلو در جنگل نیلی پیدا شد. همه ترسیدند. هیچ کدام از حیوان های جنگل نیلی در عمرشان فیل ندیده بودند؛ حتی شیر بزرگ هم پشت صخره ای پنهان شد. فقط لک لک که زیاد سفر کرده بود، می دانست که فیل حیوان بدجنسی نیست. لک لک بالای جنگل پرواز کرد و فریاد زد: «نترسید! فیلو یک بچه فیل است.»