کتاب مجموعۀ مصور تاریخ اسلام

History of Islam
کد کتاب : 26521
شابک : 978-9643912529
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 12
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجموعۀ مصور تاریخ اسلام اثر محمدرضا سحاب

پیش از اسلام چنان نبود که عرب ها یکسره بریده از دنیای گرداگرد خود باشند و از همسایگان خود تأثیر نپذیرند. تمدن ایران و روم و آیین های زرتشتی، عیسوی و کلیمی در زندگی مادی و معنوی آنان تأثیر داشته و تجارت با ایران و روم باعث می شد که بازرگانان عرب که بیشتر از بزرگان قریش بودند بیش از دیگران با فرهنگ همسایگان متمدن خود آشنا باشند؛ چنانکه بسیاری از کلمه های فارسی، رومی، مصری و حبشی توسط همین بازرگانان وارد زبان عربی شد.
کتاب حاضر در بردارنده نقشه های جغرافیایی شبه جزیره عربستان در روزگار پیش و پس از اسلام، چگونگی گسترش سرزمین اعراب به سوی دنیای متمدن آن روزگار است. این تصاویر دقیق برای جویندگان تاریخ اسلام درک عینی و روشن تری از خیزش شگرف عرب ها در پرتو تعالیم اسلام فراهم می آرود.
این مجموعه شامل نقشه مصور تاریخی ظهور و گسترش اسلام، نقشه گنگ مصور تاریخی ظهور و گسترش اسلام، نقشه جهان اسلام، مجموعۀ مصور ۱۲قطعه نقشه های تاریخی صدر اسلام و کتابچۀ راهنمای نقشه مصور تاریخی ظهور و گسترش اسلام است.

کتاب مجموعۀ مصور تاریخ اسلام

محمدرضا سحاب
محمدرضا سحاب (زاده: ۲۹ فروردین ۱۳۲۷، تهران) نقشه‌نگار (کارتوگراف) و پژوهشگر ایرانی است.وی فرزند استاد عباس سحاب است. در سال ۱۳۴۵ در دانشگاه ملی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی و فرانسه پذیرفته شد و در سال ۱۳۵۰ با درجه بسیار خوب فارغ‌التحصیل شد. هم‌زمان با گذراندن خدمت وظیفه در رشته حقوق تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۲ هم‌زمان با پایان خدمت موفق به اخذ مدرک حقوق قضائی گردید.در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۸۰ همکاری علمی و فنی وی با موسسات معتبر کارتوگرافی بین‌المللی مانند «گئورگ...