کتاب تفکر به شیوه ی جعبه ی سیاه

Black Box Thinking
چرا برخی از اشتباهات خود درس می گیرند اما اکثر مردم هرگز این طور نیستند؟
کد کتاب : 132394
مترجم : سوگل قشقایی
شابک : 978-6222544560
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

تفکر به سبک جعبه سیاه
Black Box Thinking
حقایقی خیره کننده درباره موفقیت: چرا بعضی ها هیچ وقت از خطاهایشان درس نمیگیرند
کد کتاب : 26652
مترجم : فریده چاجی
شابک : 978-2000761792
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 405
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تفکر به سبک جعبه سیاه اثر متیو سید

همه ما هر از گاهی مجبوریم شکست را تحمل کنیم، خواه شکست در یک مصاحبه شغلی، پشت سر گذاشتن امتحان، یا از دست دادن یک بازی بسکتبال. اما برای افرادی که در صنایع حیاتی ایمنی کار می کنند، اشتباه گرفتن آن می تواند عواقب مرگباری داشته باشد. این واقعیت تکان دهنده را در نظر بگیرید که خطاهای پزشکی قابل پیشگیری سومین قاتل بزرگ در ایالات متحده است که هر سال باعث مرگ بیش از 400000 نفر می شود. تعداد افرادی که در اثر اشتباهات پزشکان و بیمارستان ها مرتکب می شوند بیشتر از تصادفات رانندگی می میرند. و بسیاری از این اشتباهات هرگز علنی نمی شوند.
برای یک رویکرد کاملا متفاوت به شکست، به هوانوردی نگاه کنید. هر هواپیمای مسافربری در جهان مجهز به جعبه سیاه تقریبا غیرقابل تخریب است. هر زمان که یک اتفاق ناگوار، مهم یا کوچک رخ می دهد، جعبه باز می شود، داده ها تجزیه و تحلیل می شوند و کارشناسان دقیقا متوجه می شوند که چه چیزی اشتباه بوده است. سپس حقایق منتشر می شود و رویه ها تغییر می کنند تا اشتباهات مشابه تکرار نشوند. با به کارگیری این روش در دهه های اخیر، صنعت رکورد ایمنی شگفت انگیزی را ایجاد کرده است.
تعداد کمی از ما مانند جراحان و خلبانان جان خود را در کار روزانه خود به خطر می اندازیم، اما همه ما علاقه زیادی به اجتناب از خطاهای قابل پیش بینی و قابل پیشگیری داریم. پس چرا همه ما به جای رویکرد مراقبت های بهداشتی، رویکرد شکست هوانوردی را قبول نمی کنیم؟ همانطور که متیو سید در این کتاب چشم باز نشان می دهد، پاسخ ریشه در روانشناسی انسان و فرهنگ سازمانی دارد.

کتاب تفکر به سبک جعبه سیاه

متیو سید
متیو فیلیپ سید متولد 2 نوامبر 1970 ، یک روزنامه نگار ، نویسنده ، و بازیکن تنیس روی میز است. او سالها شماره یکانگلیس بود. وی سه بار قهرمان انفرادی مردان در مسابقات تنیس روی میز (1997 ، 2000 و 2001) شد ، و همچنین در دو بازی المپیک ، در بارسلونا در سال 1992 و در سیدنی در سال 2000 برای انگلیس به رقابت پرداخت.او همچنین از سال 1999 برای روزنامه نگاری تایمز فعالیت خود را آغاز کرد. وی تاکنون چهار کتاب منتشر کرده است.
دسته بندی های کتاب تفکر به سبک جعبه سیاه