کتاب شرارتی زیر آفتاب

Evil Under the Sun
کد کتاب : 2701
مترجم :
شابک : 9789643635749
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 253
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شرارتی زیر آفتاب اثر آگاتا کریستی

شیطان زیر آفتاب رمانی جنایی اثر آگاتا کریستی است. این کتاب که از مجموعه داستان های پوآرو می باشد که در ژوئن ۱۹۴۱ انتشار یافت. آگاتا کریستی، نویسنده انگلیسی داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. او داستان های عاشقانه و رومانتیک نیز نوشته است، ولی شهرت اصلی او بخاطر ۶۶ رمان جنایی اوست. داستان های آگاتا کریستی، بخصوص آن دسته که در باره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به عنوان یکی از مهم ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان های جنایی کوشیده اند نیز معرفی و مطرح نمودند.

پوآرو به خاطر بهبود سلامتش به تعطیلات رفته و در هتلی شیک در جزیره ای در سواحل جنوبی دوون اقامت می کند. او در آنجا به بررسی مهمانان رنگارنگ هتل مشغول می شود، مهمانانی که روزماری دارنلی، طراح مد مشهور و از آشنایان قدیمی پوآرو هم در میان آن ها است. با رسیدن کنت مارشال و همسر جوان و زیبایش، آرلنا استوارت، فضای هتل پرتنش می شود. آرلنا در ملاعام با یکی از مهمانان به نام پاتریک ردفرن لاس می زند و به نظر می رسد پاتریک ردفرن از اینکه حسادت همسرش را تا مرز جنون تحریک کند، لذت می برد.

وقتی جسد آرلنا در ساحل کشف می شود، پوآرو بازجویی از مهمانان هتل را آغاز می کند. چندین نفر از مهمانان به وضوح مایل به کشته شدن آرلنا بوده اند، از همسر آرام او کنت و دختر بداخلاقش گرفته تا کریستین ردفرن حسود و کشیشی دارای مشکلات روانی به نام استیون لین. پوآرو با کمک سربازرس جپ، کاپیتان هیستینگز و خانم لمون، به تدریج، مکان حضور تک تک مظنونین را در زمان وقوع قتل کشف می کند. در این داستان، پوآرو با نگاه تیزبین خود و با دانش عمیقی که از ذات انسانی دارد، از یکی از پیچیده ترین پرونده های دوران فعالیت حرفه ای خود رمزگشایی می کند.

کتاب شرارتی زیر آفتاب

آگاتا کریستی
آگاتا کریستی، زاده ی ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ و درگذشته ی ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶، نویسنده ی انگلیسی داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود.آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میلر در شهر تورکی در ناحیه ی دوون انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می توانست تبعه ی ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا دارای یک خواهر و یک برادر بود که هر دوی آن ها از وی بزرگ تر بودند.آ...
نکوداشت های کتاب شرارتی زیر آفتاب
Hercule Poirot will live on forever because, like Chaplin’s Little Tramp (that other immortal in moustache and bowler hat) he has the ability to solve the problems of the world.
هرکول پوآرو تا ابد زنده خواهد ماند زیرا او توانایی حل مشکلات جهان را دارد.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب شرارتی زیر آفتاب (لذت متن)
خانه محکم و مقاوم قسمتهای الحاقی زیادی یافت و بازسازی شد. از اراضی اصلی، جاده آسفالته ای به جزیره کشیدند و در گوشه و کنار جزیره، کوچه ها و خیابانها و استراحتگاه های زیادی ساختند. دو زمین تنیس تاسیس کردند که جایگاه تماشاچیان به خلیج کوچکی مجهز به تخته شیرجه و قایقهای تفریحی منتهی می شد. هتل جالی راجر ( ۵) و جزیره اسماگلرز ( ۶) و خلیج لدرکومب زندگی تازه ای یافت. هتل جالی راجر از ژوئن تا سپتامبر ( و نیز دوره کوتاهی در ایام عید پاک ) مملو از مسافر بود و حتی اتاقهای زیرشیروانی هم اشغال می شد. در ۱۹۳۴ در این هتل اصلاحاتی صورت گرفت و یک کافه و یک سالن غذاخوری بزرگتر و تعدادی حمام به آن اضافه کردند. قیمتها بالاتر رفت. مردم می گفتند: « تا حالا به خلیج لدرکومب رفته ای؟ هتل قشنگی دارد که انگار وسط جزیره بنا شده. خیلی جای راحتی است. توریست و دلیجان و این طور چیزها هم ندارد. غذایش هم خیلی خیلی عالی است. حتما باید بروی. »