کتاب خودشیفتگی

Narcissism
کد کتاب : 27268
مترجم :
شابک : 978-6006454474
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب خودشیفتگی اثر جرمی هلمز

"خودشیفتگی" کتابی است به قلم "جرمی هلمز" که در آن دیدگاهی یکپارچه با مراحل متضاد خودشیفتگی سالم و پاتولوژیک را به شکلی روشن، مختصر و مهم تر از همه عملی ارائه می کند زیرا طبق مطالب این کتاب برای "خودشیفتگی" امیدی به درمان وجود دارد.
خودشناسی یک هدف کلیدی در روان درمانی است و دوست داشتن خود پیش شرط دوست داشتن دیگران است. با این حال، عاشق خود بودن در بهترین حالت مورد ظن است و در بدترین حالت سرنوشت غم انگیزی است که مبتلایان را به زندگی محروم از صمیمیت واقعی محکوم می کند.
در این اثر، "جرمی هلمز" جلوه های مختلف "خودشیفتگی" در ادبیات و روان درمانی را دنبال می کند. از "داستان های اوید" تد هیوز گرفته تا مطالعات فروید، کلاین، روزنفلد، کرنبرگ و کوهوت، "خودشیفتگی" به عنوان یک پدیده ی روان شناختی جهانی شناخته می شود. تشخیص روانپزشکی اختلال شخصیت خودشیفته و همچنین تمایز بین "خودشیفتگی" سالم و ناسالم در این کتاب توسط "جرمی هلمز" شرح داده شده است. اشکال آسیب شناختی خودشیفتگی در اینجا به عنوان تلاشی برای یافتن پایگاه مطمئن در برابر مشکلات یا آسیب های محیطی در نظر گرفته می شود. این کتاب با بحث در مورد روش های مختلف درمانی که می تواند به کاهش تنهایی اساسی مبتلایان به "خودشیفتگی" کمک کند، پایان می یابد.
یک مقدمه ی عالی برای موضوع "خودشیفتگی" که به سادگی و مختصر نوشته شده است. اثر همچنین شامل بازتاب های بزرگی از "خودشیفتگی" در ادبیات است و پیشینه ی نظری بسیار منسجم با مثال های روان درمانی واقعی در پایان کتاب ارائه شده است. خواندن کتاب "خودشیفتگی" از "جرمی هلمز" به همه ی علاقمندان به نظریات روانکاوی توصیه می شود.

کتاب خودشیفتگی

جرمی هلمز
جرمی هلمز روانپزشک انگلیسی متولد سال 1943 در لندن است. وی دو بار ازدواج کرده است و یک فرزند پسر دارد که او هم به عنوان درمانگر در حال آموزش است. او در دانشگاه کمبریج و کالج دانشگاه لندن آموزش دیده است. وی در حال حاضر به عنوان مشاور رواندرمانی در شمال دوان کار می کند. همچنین پست استاد مدعو در کالج دانشگاه لندن (UCL) را دارد و تا سال 2003 نیز عضو ارشد تحقیقات بالینی در دانشکده پزشکی شبه جزیره بود.
قسمت هایی از کتاب خودشیفتگی (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: خودشناسی از اهداف کلیدی روان درمانی است و دوستی با خود، پیش شرط دوست داشتن دیگران، اما خودشیفتگی خود محوری و اشتغال مفرط با خود وضعیتی است که لاجرم بی نصیبی از صمیمیت و ارتباط حقیقی را در پی دارد و فرد را به زندانی درونی محکوم می سازد. جرمی هلمز در کتاب خودشیفتگی نمودهای مختلف خودشیفتگی را از عالم ادبیات تا کار روزمره بالینی به تصویر می کشد و می کوشد تا با بررسی خودشیفتگی در گستره ای از افسانه های اوید تا آراء فروید، کلاین، رزنفلد، کرنبرگ و کوات، روایت جامعی از چیستی و علائم خودشیفتگی به دست دهد، به علاوه، دیدگاه انسجامی و تحولی ویژه هلمز به خودشیفتگی حائز نکات بسیاری است که خواننده را به تشخیص مراحل مختلف در سیر تحول خودشیفتگی قادر می سازد و الگویی طرح می کنند. که برای کار بالینی با این پدیده، در هریک از مراحل تحولی خاص آن، کارایی دارد. کتاب خودشیفتگی، پس از بررسی افتراقی نمودهای سالم و بیماری خودشیفتگی با بحثی درباره رویکردهای مختلف درمان خودشیفتگی و طرح بعضی نکات اساسی در کار با خودشیفتگی به پایان می رسد.