کتاب دگرگونی زندگی ها

Lives Transformed
تحولی در روان درمانی پویشی
کد کتاب : 27246
مترجم :
شابک : 978-6006454078
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دگرگونی زندگی ها اثر مجموعه ی نویسندگان

مدت هاست که جهان منتظر شواهد قانع کننده و غیر قابل تردیدی در مورد اعتبار روان درمانی پویا است. بررسی کتاب "دگرگونی زندگی ها" یا "تحولی در روان درمانی پویشی" از "دیوید مالان" نشان می دهد که چنین شواهدی در طی سال های گذشته جمع آوری شده است. این اثر از آزمایشات بالینی ، تحقیقات فرآیندی ، مطالعات موردی و اندازه گیری های فیزیولوژیکی عینی به دست آمده که بر اهمیت بیان احساسات تاکید می کنند. "دگرگونی زندگی ها" از "دیوید مالان" شواهد را گسترش می دهد و یک معاینه عمیق از درمان در عمل را ارائه می دهد. این کتاب مبتنی بر روایت درمان هفت بیمار توسط نویسنده ، با استفاده از تکنیک روان درمانی پویای فشرده و کوتاه مدت (در برخی مواقع میان مدت) نشان داده است که این روش در طیف وسیعی از بیماران ، از جمله برخی از افراد که به طور چشمگیری در برابر مداخلات روان درمانی مقاوم هستند ، موثر و مقرون به صرفه است. اطلاعات مربوط به جلسات روان درمانی ، خواننده را قادر می سازد تا منشأ اثرات درمانی را بیابد ، که بلافاصله در پاسخ به تجربه مستقیم احساسات و انگیزه های دفن شده، رخ می دهند.
فرد با مطالعه ی "دگرگونی زندگی ها" با چگونگی فرآیند درمان آشنا می شود، یاد می گیرد که چه عملکردی در برابر تمایلات و تجربیات جسمی داشته باشد و با جزئیات غنی و ملموس می بیند که چگونه یک درمانگر با خطوط دفاعی ، ابتدا در برابر دوست داشتن و نزدیکی عاطفی ، و سپس در برابر خشم و غم غیرقابل قبول که در قلب بسیاری از تجربه ها و پریشانی های انسان قرار دارد ، مقابله می کند. درمانگر تجربیات کامل و مستقیمی از این احساسات که قبلا مورد اجتناب واقع شده را تشریح می کند و اثرات درمانی مشاهده شده، شواهدی را نشان می دهد که تجربه مستقیم عاطفه ، کلید بهبودی در روان درمانی هاست.

کتاب دگرگونی زندگی ها

دسته بندی های کتاب دگرگونی زندگی ها
نکوداشت های کتاب دگرگونی زندگی ها
This is a book of exceptional depth and practicality on how to work with emotion. It is both clear and full of the richest description of seven cases that one could hope to find.
این کتابی است با عمق و کاربردی استثنایی در مورد چگونگی دست و پنجه نرم کردن با احساسات. اثر هم شفاف است و هم غنی از توصیف مواردی است که خواننده امیدوار است در آن کشف کند.
Leslie S. Greenberg

قسمت هایی از کتاب دگرگونی زندگی ها (لذت متن)
هنگامی که مشکل در پردازش های ناهشیار پویا و هیجانی نهفته است ، و هدف انجام این پردازش ها با پردازش های هشیار به واسطه سطوح عالی تر پردازش باشد ، فرایند لحظه به لحظه ارتباط و آنچه در فکر ، احساس ، و عمل بیمار متجلی می شود اهمیت می یابد . بر این مبنا ، عمق ناهشیاری نه خاطره رویدادهای گذشته ، بلکه احساسات کنونی بیمار و نحوه مقابله با آنها است که از گذشته های دور و نزدیک شکل گرفته اند و در حال اثر گذاری بر تجربه فعلی بیمارانند . استعاره روان ، در این جا نه یک کوه یخ ، بلکه یک رودخانه است که جریان آن تابع محرک های موثر ، و عمق و شدت و گستردگی جریان رودخانه است ، اما هنگامی که الگوی نظری کوه یخ با کامپیوتر باشد ، مشاهده لحظه به لحفله بر پا به الگو اهمیتی کمتر می یابد و معنا کردن با پیش بینی و کنترل رفتار در پرتو الگوی نظری هدف خواهد بود . به عبارت دیگر ، صورت بندی ماهیت و علل مشکلات بیمار بر پایه یک نظریه کار آمد مبنای اغلب روش های درمانی است ، اما در ISTDP هدف ، مشاهدة لحظه به لحظه رفتار و تجربه بیمار در پاسخ به مداخلات درمانگر است . این مشاهده فعال مشارکتی تا تحلی انجام سیستم های پردازش هشیار و ناهنجار در بیمار تداوم می یابد . در درمان های دیگری مشاهده حداقل و گسسته است اما صورت بندی مشکلات بیمار بر پایه الگوی نظری حداکثر است ، اما در ISTDP مشاهده حداکثر و پیوسته است و مشارکت در تجربه عمیق بیمار در این مسیر اهمیت دارد . الگوی نظری - عملیاتی ISTDP تنها به عمل مثلث تعارض در سه گوشه مثلث شخص محدود است . در الگوهای درمانی دیگر توجه درمانگر به بیمار بیشتر شنیداری است و در آمیخته با یک نظریه پیچیده ، اما در ISTDP توجه بیشتر دیداری است و به سبب سادگی الگوی هدایت گر آن و تعارض و شخم - مشاهده بابت و تجربه ای تر است . دشواری یادگیری و به کار گیری این روش حفظ تمرکز در مشاهده و مداخله ، و تحمل نظاره دگردیسی بیمار در فرایند ، انسجام پردازش های هشیار و ناهشیار است.