کتاب مواجهه با سکوت

Confronting Silence
کد کتاب : 27983
مترجم :
شابک : 978-6227047158
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مواجهه با سکوت اثر تورو تاکه میتسو

کتاب "مواجهه با سکوت" اثری است از مجموعه نوشته های یکی از متمایزترین آهنگسازهای ژاپنی "تورو تاکه میتسو" که مروری بر آهنگسازان معاصر با خود همچون جان کیج، الیویه مسیان و مرس کانینگهام نیز دارد. همچنین در "مواجهه با سکوت" از طبیعت که عمیقا بر آهنگسازی های او تاثیر گذاشت، از فیلم و نقاشی، ارتباط بین شرق و غرب، موسیقی سنتی ژاپن و آهنگسازی های خود نیز سخن گفته است.
"تورو تاکه میتسو" علاوه بر آهنگساز، یک متفکر پیشرو در قرن بیستم نیز محسوب می شود که اکثرا انگیزه های والای شخصی اش را دلیل ایجاد موسیقی خود معرفی می کرد. او با مقایسه ی موسیقی شرق و غرب، مهم ترین تحولات صورت گرفته در ژاپن از زمان برقراری ارتیاط با غرب در اواسط قرن نوزدهم را برجسته سازی می کند. همچنین بر دیگر فرم های هنر و اینکه هنرمندان، علی الخصوص نقاشان و شاعران، چگونه خود را در هنرشان بیان می کنند نیز سخن رانده است. صحبت های "تورو تاکه میتسو" درباره ی برخی از آثار آهنگسازی شده به وسیله ی او بسیار شیرین و لذت بخش است و حتی اگر خواننده در زمینه ی موسیقیایی دانش چندانی نداشته باشد، باز هم متوجه نکات برجسته ی آهنگسازی وی خواهد شد. او درباره ی موسیقیدانان مدرن نیز نظراتی بیان می دارد و توضیحاتش از احساس خود نسبت به موسیقی و اینکه چرا نیاز داشت خود را از طریق موسیقی بیان کند، بسیار خواندنی می باشد.
"مواجهه با سکوت" افکار خواننده را پیرامون موسیقی در قرن بیستم گسترش می دهد و هر جمله ی آن از مفاهیم عمیقی برای دوستداران هنر برخوردار است. کلمات آرامش بخش بوده، درک آن ها آسان است و به خوبی نشان می دهند که گوش سپردن یا به طور کلی برداشت و درک از محیط پیرامون، یک فرآیند کاملا محسوب می شود.

کتاب مواجهه با سکوت

تورو تاکه میتسو
تورو تاکه‌میتسو (Toru Takemitsu‎؛ زاده ۸ اکتبر ۱۹۳۰ درگذشته ۲۰ فوریه ۱۹۹۶) آهنگساز اهل ژاپن بود که موسیقی بسیاری از فیلم‌های کلاسیک سینمای ژاپن را ساخته‌است.تاکیمیتسو که به طور گسترده ای خودآموخته بود، مهارت کاملی در دستکاری ظریف از تنبلی ابزار و ارکستر داشت. وی به دلیل ترکیب عناصر فلسفه شرقی و اتفاقی مشهور است تا صدایی منحصر به فرد و به هم پیوسته مخالفانی مانند صدا با سکوت و سنت با نوآوریاز خودش به وجود آورد.وی چند صد اثر موسیقی مستقل را تألیف کرد، بیش از نود فیلم به ثمر ر...
قسمت هایی از کتاب مواجهه با سکوت (لذت متن)
یک دقیقه صبر کن... بیا کمی فکر کنیم...

موسیقی من  عمیقا تحت تاثیر جان کیج است. او به طور پیوسته در حال ابداع و ارائه ی مداخل جدید در موسیقی است. هیچ کس صرفا باشنیدن و دیدن آثار وی، نمی تواند درکی از طبیعت واقعی موسیقی او به دست آورد. ابداعات موسیقیایی او فراتر از هرگونه آشکارگی است و به شکلی گمنام در جهان موسیقی ثبت شده است. کیج با شخصیت و روحی متواضع سعی بر این داشت تا سرزمین بی حاصل موسیقی را مانند یک کشاورز پرکار دوباره حاصلخیز کند، اما سوال در این جاست که آیا برای بارور ساختن چنین سرزمینی دست و پای یک انسان به تنهایی کافی ست؟ ما در تلاش هستیم تا بدون ارزیابی خاک، خرمنی عظیم و طبیعی از این زمین برداشت کنیم. گفت و گوهای رایج درباره سرزمین موسیقی زیادتر به سمت و سوی سنت موسیقیایی و سازها رفته است؛ اما بدون ارزیابی و شناخت اصوات هیچ اصالتی به مرحله رشد نخواهد رسید. قوانین فراوانی در حوزه موسیقی خلق و تکثیر شده اند، اما پرسش ها در زمینه ی اصوات هم چنان مبهم باقی مانده است. جان کیج از ماهیت درونی اصوات سخن می گوید. ممکن است صحبت های او رازگونه به نظر آید، اما او تنها به ارائه ی پیشنهاداتی می پردازد؛ پیشنهاداتی در زمینه ی توجه به تمامی ارتعاشات صوتی در دنیای موسیقیایی و غیر موسیقیایی.