کتاب جهان تجسمی جان کیج

John Cage
  • 15 % تخفیف
    56,800 | 48,280 تومان
  • موجود
  • انتشارات: پیله پیله
    نویسنده:
کد کتاب : 13242
مترجم : زهرا آخوندی
شابک : 978-6229631379
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 118
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جهان تجسمی جان کیج اثر جان کیج

نویسنده در کتاب پیش رو به معرفی آثار تجسمی آهنگ ساز معروف آمریکایی، جان کیج، می پردازد و شالوده های فلسفی و فکری را که سبب شکل گیری آن ها شدند، تشریح می کند.

کتاب جهان تجسمی جان کیج

جان کیج
جان میلتون کیج (به انگلیسی: John Milton Cage) معروف به جان کیج (زادهٔ ۵ سپتامبر ۱۹۱۲ در لس‌آنجلس - درگذشتهٔ ۱۲ اوت ۱۹۹۲ در نیویورک)، از آهنگسازان سدهٔ بیستم آمریکا بود. کِیج آهنگساز، فیلسوف، شاعر، نظریه‌پرداز موسیقی بود. جان کیج از شاگردان آرنولد شونبرگ و هنری کاول بود. او از تأثیرگذارترین آهنگسازان پس از جنگ دوم جهانی است. نامدارترین اثر او شاید ۴:۳۳ (چهار دقیقه و سی و سه ثانیه) باشد که در آن، نوازنده یا نوازندگان، بدون نواختن حتی یک نت، این زمان را روی صحنه در سکوت می‌گذرانند...
قسمت هایی از کتاب جهان تجسمی جان کیج (لذت متن)
این ارتباطاتی که منابع بالا میان شرق و غرب می سازند، نظیر ارتباط ذن و دادای راس، برای کیج که هنر را به مثابه ابزاری سکولاری برای سنتز جهانی می دید، مهم بود. کیج مجددا به مفاهیم اقتباسی آسیایی اش در راستای فرایندها و اهداف جدید برای موسیقی و بعدها هنرش، شکل داد. او ذن را به طور ویژه در شوخ طبعی، روش های تدریسی، اصرار بر ژرفای زندگی روزمره و آزادی از عقاید تعصب آمیز دینی اش یافت. هم چنین «تعادل و آرامش ذهن» پالوده شده از طریق ذن، به عدم مفهوم سازی، قصد و سلیقه و تاثیر الهی «تمام آنچه که در خلقت اتفاق می افتد» بدل شد.