کتاب پینک فلوید و فلسفه

Pink Floyd and Philosophy
مراقب آن اصل باش،یوجین!
کد کتاب : 26274
مترجم :
شابک : 978-6008987352
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پینک فلوید و فلسفه اثر جرج ای. رایش

صدا و نور به کار رفته در آثار پینک فلوید در دهه ی 1960 روانپریشی را تعریف و القا می کرد ، اما آهنگ های بعدی آنها ترکیبی از راک ، موسیقی ارکسترال ، ادبیات و فلسفه بود. دو آلبوم روی تاریک ماه و دیوار سختگیری های معمول و رایج در موسیقی پاپ را برای تمرکز بر موضوعاتی چون جنون ، ناامیدی ، بی رحمی و بیگانگی نادیده گرفت. در کتاب پینک فلوید و فلسفه ، 16 تحقیق با بررسی ایده ها ، مفاهیم و مشکلاتی که معمولا نه در متن یک گروه راک بلکه در صفحات فیلسوفانی چون هایدگر ، فوکو و سارتر وجود دارد ، به قلب پینک فلوید فرو می روند. این مسائل شامل معنای وجود ، جایگاه فرد در جامعه ، تناقضات هنر و تجارت و مرز نامشخص بین نبوغ و جنون است. تاریخ پویای این گروه به نویسندگان این کتاب این امکان را می دهد تا در مورد مالکیت معنوی ، ماهیت نویسندگی و اینکه آیا کل افراد ، به ویژه در مورد گروه های راک ، بیش از مجموع تک تک آنها هستند ،تحقیق کند.
در بخشی از کتاب پینک فلوید و فلسفه می خوانیم:

"وقتی پینک فلوید مادر قلب اتمی را در سال 1970 منتشر کرد، وارد مرحله ای تازه از شکوفایی اش شد. این اولین آلبوم پسا- روان گردانانه گروه است؛ سوئیت اصلی در یک طرف صفحه، که گروه و ران گیزین مشترکا تصنیف اش کرده اند، شامل یک کر و ارکستر کامل می شود. در این آلبوم، گروه بخش های شبه مستقل را بسط و گسترش می دهد و به موومان های تمام عیار بدل می کند؛ موومان هایی که بی وقفه و بدون سکوت به دنبال یکدیگر می آیند و تم اصلی (که یادآور تم یک فیلم وسترن است) در نقاط کلیدی یادآوری می شوند. با اینکه در کیفیت بعضی از این دستمایه های تماتیک جای شک و تردید وجود دارد، تنظیم گشاده دستانه این اثر بسیاری وقت ها باعث شده بهتر از آنچه لیاقت اش را دارد به گوش برسد و جریان ساختاری از یک موومان به موومان بعدی خوب منعقد شده است."

کتاب پینک فلوید و فلسفه

جرج ای. رایش
جورج رايش نويسنده كتاب "چگونه جنگ سرد فلسفه علوم را دگرگون كرده است" ، كه در سال 2005 توسط انتشارات دانشگاه كمبريج چاپ شده است ، می باشد. او در موسسه تكنولوژي ايالت ايلينوس تدريس كرده و از سال 2000 تا 2002 همكار بنياد ملي علوم بود.