کتاب در رهگذار باد و نگهبان لاله - جلد اول

Dar Rahgozar-e Bad
کد کتاب : 28111
شابک : 978-9647763189
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در رهگذار باد و نگهبان لاله - جلد اول اثر مصطفی ملکیان

« در رهگذار باد و نگهبان لاله» عنوان کتابی است که سری سوم آن در سال1400 توسط انتشارات نگاه معاصر روانه بازار کتاب در ایران شده است. این اثر هم اکنون در وبسایت ایران کتاب برای اهالی فرهنگ و ادب در دسترس قرار گرفته است.
اثر پیش رو جلد نخست از کتاب "در رهگذار باد و نگهبان لاله" به قلم "مصطفی ملکیان" است که در پانصد صفحه به همت نشر نگاه معاصر منتشر شده است. "مصطفی ملکیان" سخنرانی های پیرامون فلسفه‌ی دین داشته است که در این کتاب گردآوری شده است. محور صحبت های "ملکیان" موضوع معنویت است. او معتقد است که معنویت راه حل دینی عصر جدید است. او انسان مدرن را تجزیه و تحلیل می کند و خصیصه‌های اجتناب ناپذیر او را ذکر می کند و به این نتیجه می رسد که چون انسان مدرن بندگی را نپذیرفته و در هر چیزی مشتاق استدلال است، دین سنتی برای او قابل هضم نیست و نمی تواند او را متقاعد کند. اما چاره و جواب این مساله چیست؟ می‌توانید آن را به صورت مفصل در جلد نخست کتاب "در رهگذار باد و نگهبان لاله" بخوانید.
از دیدگاه نویسنده، معنویت، یا به قول وی، اصل دین، با عقلانیت سازگار است. معنوی بودن این روزها به چه معناست و انسان معنوی چه بهره‌ای از آن می‌برد؟ اگر شما نیز خود را یک فرد معنوی و روحانی می‌دانید و مایل به پی بردن به استدلال‌های "مصطفی ملکیان" پیرامون سازگاری دین و عقلانیت هستید، کتاب "در رهگذار باد و نگهبان لاله" که مجموعه‌ی سخنرانی‌های وی در این زمینه است، خوانشی لذت‌بخش و آموزنده برای شما خواهد بود. این کتاب به ویژه برای انسان مدرن که به دین علاقه دارد و نگرشی خالی از جزم و تعبد نسبت به دین دارد، بسیار مفید است. علی‌الخصوص اینکه این دیدگاه توسط اکثریت افراد جامعه پذیرفته نیست و نگاه‌ها به این مساله عمدتا جهت دار‌ است.

کتاب در رهگذار باد و نگهبان لاله - جلد اول

مصطفی ملکیان
مصطفی ملکیان (زادهٔ ۱۳۳۵) فیلسوف و روشنفکر ایرانی است. بخش عمدهٔ پژوهش‌های او در حوزهٔ اخلاق، دین، فلسفهٔ دین، اگزیستانسیالیسم، روان‌شناسی، علوم انسانی، روش تحقیق و روشنفکری است. نظریه عقلانیت و معنویت پروژهٔ مهم اوست. ملکیان از منتقدان روشنفکری دینی است. ملکیان از سال ۱۳۸۹ تا کنون مشغول تدریس در موسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی "پرسش" است.او در شهرضا به دنیا آمد. پدرش، عبدالرحیم ملکیان، معروف به ناصح قمشه‌ای، از مشاهیر شهرضا بود. مصطفی ملکیان در سال ۱۳۵۲ تحصیل در رشته مهندسی مکانیک...
دسته بندی های کتاب در رهگذار باد و نگهبان لاله - جلد اول
قسمت هایی از کتاب در رهگذار باد و نگهبان لاله - جلد اول (لذت متن)
دینداری در عصر و جامعه ما با دو دسته مشکل روبه رو است: یک دسته، مشکلاتی که در این عصر برای همه ی متدینان، در سرتاسر جهان، وجود دارد و اختصاصی به متدینان جامعه ی ما ندارد؛ و دسته ی دیگر، مشکلاتی که اختصاص به متدینان جامعه ی ما دارد، چراکه در جامعه ای به سر می برند که دارای حکومت دینی است.