کتاب تولد اروپا

The Birth of Europe
کد کتاب : 72130
مترجم :
شابک : 978-6006220246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

اروپا مولود قرون وسطی
The Birth of Europe
کد کتاب : 28174
مترجم :
شابک : 978-9648161885
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اروپا مولود قرون وسطی اثر ژاک لوگوف

ژاک لوگون در این کتاب به بررسی تاریخی دوره زمانی طویلی که به قرون وسطی موسوم است و از فرآیند فروپاشی امپراتوری روم در سده چهارم میلادی آغاز می گردد و تا به نوآوری ها و اکتشافات آغاز سده شانزدهم امتداد می یابد می پردازد و نشان میدهد که برداشتهای قرون وسطائیان از اروپا تا چه اندازه با نگاه امروزی اروپائیان از این قاره متفاوت بوده است. این مورخ شهیر نهایتا در صدد نتیجه گیری این معنای با اهمیت و قطعی بر می آید که نه تنها در عصر حاضر بلکه حتی در آینده هم، این قرون وسطی است که به عنوان مهمترین ماترک اعصار گذشته، اروپای واحد و متحد امروز را با مشفت، صبوری و ایستادگی در دامان خود پرورانده است. اروپای امروز بر مبانی فرهنگی و تمدنی عهد وسطی شکل گرفته و تکوین ساختار آن تا فردا نیز بر همان اساس تداوم خواهد یافت نویسنده مضافا با نگاهی نافذ به دوره های قبل و بعد از قرون وسطی نتیجه گیری می کند که میراث تمدنی و فرهنگی عهد باستان و آن گله آنین مسیحیت - که به تدریج و پس از طی دوران های سخت و پر منازعه به عامل وحدت اروپائیان مبدل گردید. در عهد وسطی با هم تلاقی می کنند و در چنین بستر قرون وسطایی است که شاهد شکل گیری هویت اروپایی و سپس تکوین و قوام شاکله های سیاسی آن هستیم.
ژاک لو گوف متولد سال ۱۹۲۴ یکی از مشهورترین مورخانی است که آثار ارزشمند و متنوعی پیرامون تواریخ قرون وسطایی اروپا به رشته تحریر در آورده و آثارش با اقبال گسترده ای مواجه شده است. وی استاد دانشگاههای فرانسه در رشته تاریخ قرون وسطی و مدیر مدرسه ی مطالعات عالی علوم اجتماعی و از بنیانگذاران مجله معتبر و وقایع نامه، در فرانسه است. این نویسنده و مورخ تاکنون جوایز علمی فراوانی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است که از جمله می توان به مدال طلای مرکز ملی تحقیقات علمی CNRS سال ۱۹۹۱)، جایزه مورخان شهر مونستر (۱۹۹۳) و جایزه مگل شهر اشتوتگارت آلمان اشاره کرد. لو گوف رئیس گروه مطالعات تاریخی احداث اروپا است و کتاب حاضر را در چارچوب کار همین گروه به رشته تحریر در آورده است.

کتاب اروپا مولود قرون وسطی

ژاک لوگوف
ژاک لو گوف (Jacques Le Goff‎; زاده ۱ ژانویهٔ ۱۹۲۴ – درگذشته ۱ آوریل ۲۰۱۴) یک تاریخ‌نگار و کارشناس مشهور بین‌المللی قرون وسطی اهل فرانسه بود. لوگوف دوره طولانی عمر خود را به آثار باستانی قرون وسطی اختصاص داد و رویکرد کارشناسانه این دوره را با بررسی همه جنبه‌های زندگی جامعه در آن دوره تغییر داد. وی در سه شنبه ۱ آوریل ۲۰۱۴ در سن ۹۰ سالگی در پاریس درگذشت.وس استاد دانشگاه‌های فرانسه در رشته تاریخ قرون وسطی و مدیر مدرسه مطالعات علوم اجتماعی (به انگلیسی: School for Adva...
دسته بندی های کتاب اروپا مولود قرون وسطی
نکوداشت های کتاب اروپا مولود قرون وسطی
A book that never fails to be informative, readable and provocative.
کتابی که هرگز در آموزنده، خواندنی و محرک بودن کم نمی آورد.
BBC History Magazine

[A] superb and necessary book.
یک کتاب معرکه و ضروری.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب اروپا مولود قرون وسطی (لذت متن)