کتاب اسپینوزا

Spinoza
(فیلسوفان بزرگ)
کد کتاب : 132962
مترجم :
شابک : 978-9643294786
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

اندیشه ی اسپینوزا
Spinoza: A Very Short Introduction
کد کتاب : 28845
مترجم :
شابک : 978-6008209119
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 163
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اندیشه ی اسپینوزا اثر راجر اسکروتن

یک بررسی اجمالی شفاف همراه با اطلاعات مفید درباره ی زندگی و آثار یکی از بزرگ ترین فلاسفه ی دنیا که فهمیدن او کار بسیار مشکلی است. افکار اسپینوزا معمولا درست فهمیده نمی شوند یا به عبارتی درست عرضه نمی شوند. برای مثال بسیاری او را بخاطر فلسفه ی پیچیده و ایده های غیر ارتودکسی اش درباره ی خدا، آتئیست می پنداشتند. اما کتاب اندیشه ی اسپینوزا به قلم راجر اسکروتن که خود فلسفه پردازی شهیر است، خلاصه ای است مفید و پرمغز از اندیشه های حقیقی اسپینوزا که اسکروتن آن را با کمترین ضریب خطا و شفاف ترین بیان ممکن از هزارتوی پیچیده ی افکار اسپینوزا بیرون کشیده و به مخاطب ارائه داشته است.
پدر عصر روشنگری و آخرین نگهبان محافظ قرون وسطی، اسپینوزای بزرگ، مردی بود که تلاش کرد تا خواسته های متناقض عقلی و اخلاقی زمان خود را به نوعی سازگار سازد. کوشش های درخشان او در جهتی صورت گرفت که دیدگاهی ارائه دهد که در آن انسان، به طور همزمان، پایبند ضروریات و در عین حال به طرز جاودانه ای آزاد باشد. وی بخاطر اقداماتش در این زمینه، از جامعه ی یهودیان آمستردام که در آن زاده شده بود، طرد گشت و راه فلسفه سیاسی را در پیش گرفت که در آن برسرزمینی سکولار، به وسیله ی قانون اساسی لیبرال حکومت شود. او همچنین به دنبال دیدگاهی متافیزیکی بود که سعی داشت آزادی و رهایی انسان را با باور و اعتقاد به توضیحات علمی تطبیق بدهد.
در کتاب اندیشه ی اسپینوزا، راجر اسکروتن یک بررسی شفاف و سیستماتیک از افکار اسپینوزا ارائه می دهد و پذیرش و ارتباط آن را دنیای فلاسفه ی امروزی و مشاغل فکری عصر حاضر نشان می دهد.

کتاب اندیشه ی اسپینوزا

راجر اسکروتن
راجر ورنون اسکروتن (Roger Scruton) (متولد ۲۷ فوریه ۱۹۴۴) فیلسوف بریتانیایی در زمینه زیبایی‌شناسی و فلسفه سیاسی است.راجر اسکروتن از مخالفان سرسخت علم گرایان از یک سو، و مارکسیست‌ها از سوی دیگر است. از نظر او علم به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات بشر نیست، از طرف دیگر او به علومی مانند روانشناسی فرگشتی توجه دارد و از این رو مفاهیمی مانند مهندسی اجتماعی یا برابری طلبی محض را نیز برنمی‌تابد. به عنوان مثال وی در دفاع از علوم انسانی و نقد علم (طبیعی) گرایان می‌گوید «تفسیر ف...
نکوداشت های کتاب اندیشه ی اسپینوزا
an interesting and provocative guide
راهنمایی جالب و تحریک برانگیز
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

His exposition is beautifully lucid.
بیانات او به طرز زیبایی شفاف و روشن است.
Expository Times

قسمت هایی از کتاب اندیشه ی اسپینوزا (لذت متن)
بندیکت باروخ د اسپینوزا در زمانی می زیست که اکتشافات علمی و شقاق دینی و دگرگونی عمیق سیاسی، انقلابی عظیم در سرشت و کاربرد فلسفه پدید آورده بود. هنگامی که اسپینوزا مشتاقانه به صف مبارزات فکری زمان خود پیوست، فلسفه برای او، نه سلاح، بلکه روش زندگی بود. طریقت مقدّسی بود که سالکان خود را به سعادت والا و مطمئنی راه می نمود. کم تر کسانی نظام پیچیدۀ تفکّر او را در تمامیّت آن دریافته اند و از آن مهم تر کم تر کسانی به معنی اخلاقی مترتّب بر آن پی برده اند.