کتاب آخرین امپراطور

The Last Emperor
کد کتاب : 17903
مترجم :
شابک : 978-6006182551
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آخرین امپراطور اثر ادوارد بر

قبل از هر چیزی راجع به کتاب «آخرین امپراطور» نیاز به معرفی نویسنده برجسته آن داریم. یعنی «ادوارد بر». راجع به او باید گفت که پدر و مادر وی از نژاد یهودی و روسی بودند و وی تحصیلات دوزبانه ای را درمدرسه سنت پل لندن گذراند. وی با ترک تحصیل، در ارتش هند انگلیس ثبت نام کرد و از سال 1944 تا 1948 در سازمان اطلاعاتی در مرز شمال غربی خدمت کرد. وی سپس در مگدالن مدرک تاریخ گرفت.

او اوایل کار خود به عنوان خبرنگار با رویترز در لندن و پاریس آغاز کرد. وی سپس از سال 1954 تا 1956 با ژان مونه در انجمن ذغال سنگ و فولاد اروپا در لوکزامبورگ افسر مطبوعات شد و بعدا به عنوان خبرنگار پاریس به مجله ای معروف پیوست و در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 اغلب به نبردهای کنگو می پرداخت. جنگ در لبنان و همچنین درگیری های مرزی هند و چین را پوشش می داد.

در کتاب «آخرین امپراطور» داستانی واقعی و جذاب وجود دارد ، که در سال 1908 شخصیت اصلی ماجرا در سه سالگی به عنوان امپراطور چین نصب شد. او تا زمان حمله ژاپن در تجملات پادشاهی فراوانی زندگی می کرد. پس از حمله ژاپن وی تبعید شد و سرانجام اجازه بازگشت به عنوان یک باغبان فروتن را پیدا کرد. این کتاب با فیلم "آخرین امپراطور" پیوند می خورد که توسط اوریون در دسامبر 1987 اکران شده است.

کتاب آخرین امپراطور

ادوارد بر
ادوارد ساموئل بهر (7 مه 1926 در پاریس - 27 مه 2007 در پاریس) خبرنگار و روزنامه نگار جنگی بود که سالها در نیوزویک کار کرد. گزارش های خبری مبنی بر فوت وی، وی را با نویسنده مواد غذایی به همین نام اشتباه گرفت.فعالیت اولیه او به عنوان خبرنگار در لندن و پاریس با رویترز بود. وی سپس از سال 1954 تا 1956 با ژان مونه در انجمن ذغال سنگ و فولاد اروپا در لوکزامبورگ، افسر مطبوعات شد. بعداً به عنوان خبرنگار پاریس به تایم لایف پیوست و در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 1960 اغلب درگیری ها در کنگو، جنگ مدنیدر لبنان و...
قسمت هایی از کتاب آخرین امپراطور (لذت متن)
در سال ۱۹۰۸ در شهر ممنوع افسانه ای پکن کودک سه سالهای برتخت امپراتوری نشست. پویی آخرین امپراتور چین بود. در ۱۹۱۲ که کشور جمهوری شد، حکومت سه هزار ساله پادشاهی چین پایان یافت. با وجود این، پژبی دوران کودکی و نوجوانی اش را درون شهر ممنوع گذراند؛ هنوز همچنان امپراتورزاده و خدای زنده بود و در کانون رویایی هزاران خواجه و درباری فاسد میزیست که، گردباد کمونیسم، چین را درنوردید. زندگی پڑ یی یکی از شگفت ترین ماجراهای دوران ماست: از دنیای قرون وسطایی شهر ممنوع، در چنگال مهیب مهدعلیاها، آغاز میشود و تا چین مارکسیستی در عصر | جدید می گسترد.

این سرگذشت پرمکنت و پرمحنت، حکایت قدرتی فارق | از مسئولیت است؛ روایت یک فرهنگ کهن برای رسیدن به روزگار نو؛ 1 سرگذشت مردی است گرفتار در تنگنای جهانی پراضطراب: از نشستن بر سریر قدرت تا بازی در نقش جاسوس، و در نهایت تجربه زندان در نظام کیفری چین کمونیست که به گفته ژان پاسکالینی، انوعی شست وشوی مغزی بی اندازه موثره بود. ادوارد بر، روزنامه نگار پر آوازه، پویی را در اواخر عمرش دید و با افرادی که آخرین امپراتور را از نزدیک می شناختند در چین بارها به گفتوگو نشست. ره آورد این گفت وگوها و جمع آوری اسناد و مدارکی متعدد کتاب تکاندهندهای شد که به گواه بسیاری از عالمان علوم سیاسی نه تنها کلید درک چین امروز، که حتی می توان گفت، سررشته بسیاری از وقایع عجیب و اندوهناکی دو قرن اخیر است.