کتاب رشد و افزایش عزت نفس

Self-Esteem
کد کتاب : 28893
مترجم :
شابک : 978-9644183980
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 435
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس
Self-Esteem
کد کتاب : 72643
مترجم :
شابک : 978-6002006752
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رشد و افزایش عزت نفس اثر ماتیو مک کی

اگر با عزت نفس پایین دست و پنجه نرم می کنید ، یا به دنبال راه های مثبت و موثر در ایجاد حس ارزشمند بودن در خود هستید ، "رشد و افزایش عزت نفس" از "ماتیو مک کی" و "پاتریک فنینگ" راهنمای اصلی شما در این راه است. این اثر خلاقانه از روش های پذیرش و تعهد درمانی پیرامون عزت نفس بهره برده و از درمان رفتارشناختی به روز شده برای کمک به شما در ایجاد تغییرات مثبت استفاده می کند.
شرایط و وضعیت زندگی می تواند بر عزت نفس تأثیر بگذارد - بسیاری از عوامل می توانند در نوع دید ما نقش داشته باشند - اما یکی از عوامل مشترکی که همه ی افراد با عزت به نفس پایین با آن دست و پنجه نرم می کنند ، افکار ماست. مطمئنا احتمال اینکه وقتی شرایط خوب پیش می رود نسبت به خود احساس خوبی داشته باشیم بیشتر است ، اما در واقع تفسیر ما از شرایط ماست که می تواند بدون توجه به شرایط واقعی موجود، باعث دردسر شود.
کتاب تحسین شده ی "رشد و افزایش عزت نفس" به قلم "ماتیو مک کی" و "پاتریک فنینگ" که تا کنون بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفته، با تمرین روی نحوه برداشت و تفسیر شما از زندگی، به شما در بالا بردن عزت نفستان کمک خواهد کرد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه بین عزت نفس سالم و ناسالم تفاوت قائل شوید ، چگونه اظهارات منفی را کشف و تجزیه و تحلیل کنید و به جای تضعیف عزت نفس، چگونه اظهارات جدید ، عینی و مثبت بیشتری برای تقویت آن ایجاد کنید. با در اختیارداشتن اطلاعات پیشرفته ای که در کتاب "رشد و افزایش عزت نفس" وجود دارد ، شما یاد می گیرید که افکار قضاوتی و خودآزاری را کنار بگذارید و مطابق آنچه بیشتر برای شما مهم است عمل کنید و احساس ارزشمند بودن را درخود ارتقا ببخشید.
اگر با عزت نفس پایین یا ناسالم دست و پنجه نرم می کنید ،"رشد و افزایش عزت نفس" از "ماتیو مک کی" و "پاتریک فنینگ" حاوی نکات و تکنیک های مبتنی بر شواهد بوده و همه چیزهایی را که برای بهبود دیدگاه خود و وضعیت کلی زندگیتان نیاز دارید ، در اختیار شما قرار می دهد.

کتاب رشد و افزایش عزت نفس

ماتیو مک کی
دکتر ماتیو مک کی، استاد روانشناسی در موسسه رایت در برکلی، و نویسنده بیش از 30 کتاب روانشناسی حرفه ای و خودیاری است که در مجموع بیش از 3 میلیون نسخه به فروش رسیده است.وی بنیانگذار ناشر مستقل خودیاری، انتشارات New Harbinger است.وی به مدت بیست و پنج سال مدیر کلینیک خدمات روانشناسی هایت اشبری در سانفرانسیسکو بود.وی مدیر فعلی کلینیک CBT برکلی است.
دسته بندی های کتاب رشد و افزایش عزت نفس
نکوداشت های کتاب رشد و افزایش عزت نفس
McKay and Fanning recognize the complexity of the human tendency toward self- criticism. Their carefully written, cognitively oriented self-help book wisely avoids simplistic solutions, offering instead a systematic approach to self-eseem development.
مک کی و فنینگ پیچیدگی گرایش انسان به خودانتقادی را شناسایی می کنند. این کتاب خودآموز دارای جهت گیری شناختی که با دقت هم نوشته شده ، به طرز عاقلانه ای از راه حل های ساده اجتناب می کند ، درعوض یک رویکرد سیستماتیک برای توسعه خودبینی ارائه می دهد.
Robert E. Alberti

Positive self-esteem is the centerpiece of a healthy personality. McKay and Fanning's new book offers us a valuable storehouse of tactics and strategies for constructing (or renovating) the foundation of our self-esteem.
عزت نفس مثبت محور اصلی یک شخصیت سالم است. کتاب جدید مک کی و فنینگ، مخزن ارزشمندی از تاکتیک ها و استراتژی ها برای ساخت (یا بازسازی) اساس عزت نفس را به ما ارائه می دهد.
Philip G. Zimbardo

Self-Esteem is truly a very special title. Good writing is especially necessary for self-help titles.... I feel a special enthusiasm in bringing it to the notice of our audience.
عزت نفس حقیقتا عنوانی بسیار خاص می باشد. نگارش خوب علی الخصوص برای عناوین خودپروری ضروری است .... علاقه خاصی به جلب توجه مخاطبان حس می شود.
The Midwest Book Review

قسمت هایی از کتاب رشد و افزایش عزت نفس (لذت متن)
از مقدمه ی کتاب: ساختار و محتوای کلی این اثر، متأثر از کتاب عزت نفس (Self - Esteem) تألیف ماتیو مک کی (Matthew Mckay) و پاتریک فنینگ (Patrick Fanning) است. با توجه به اینکه بسیاری از مطالب کتاب اصلی مبتنی بر فرهنگ های فردگرای غرب است، اینجانب تلاش کرده ام با ارائه ی مبحث های گوناگون - چه در متن کتاب و چه در پانوشت ها - ضمن رعایت اخلاق علمی، تناسب مطالب با شرایط فرهنگی جامعه را لحاظ کنم. این کتاب در 16 فصل سازمان یافته که حاوی مطالب بسیار باارزش زیر است: در فصل اول، ماهیت عزت نفس و عوامل شکل دهنده ی آن مطرح می شود و پس از اشاره ی مختصری به نحوه ی استفاده ی بهینه از کتاب توسط درمانگران و غیردرمانگران و نحوه ی تشخیص عزت نفس، بازسازی شناختی به عنوان شیوه ای اساسی برای پرورش و بهبود عزت نفس موردبررسی قرار می گیرد. در فصل دو، منتقد آسیب رسان که صدای درونی پایین آورنده ی عزت نفس است، معرفی می شود و در فصل سه، شیوه های سالم مواجهه با این منتقد ارائه می گردد. فصل چهار، به شما نشان می دهد که چگونه ارزیابی دقیقی از نقاط قوت و ضعف خود، به عنوان اولین گام در راه تغییردادن عزت نفس به عمل آورید. در فصل پنج، تحریف های شناختی و در فصل شش، شفقت معرفی می شوند. فصل هفت درباره ی بایدها، یعنی همه ی قوانینی است که شما درباره ی چگونه عمل کردن، احساس کردن، اندیشیدن و بودن برای خود ساخته اید. فصل هشت نشان می دهد چگونه می توانید با تغییردادن نحوه ی واکنش خود به خطا، با اشتباهات روبه رو شوید. فصل نه، شیوه های صحیح واکنش به انتقاد را به شما معرفی می کند. فصل ده با آموزش شیوه های صحیح و سالم درخواست کردن و فصل یازده با نشان دادن چگونگـی تعیین اهداف علمـی، دانش و مهارت شما را در پرورش و بهبود عزت نفـس افزایش می دهد. فصل دوازده، روش های قدرتمند تجسم کردن را که شیوه ای برای تعیین و دستیابی به اهداف مربوط به عزت نفس است، معرفی می کند. فصل سیزده، یک روش ساده "خود هیپنوتیزم گری" را می آموزد. فصل چهاردهم به شما کمک می کند ضمن اینکه نگرش قضاوت نکردن را پرورش می دهید، از فشار رهایی یابید. فصل پانزده به شما نشان می دهد چگونه باورهای عمیقی را که درباره ی ارزشمندی خود دارید کشف کنید، به چالش بکشید و تغییر دهید. فصل شانزده مناسب کسانی است که می خواهند بدانند چگونه میراث گران قدر عزت نفس بالا را به فرزندان خود هدیه دهند. مولف این کتاب با قبول قطعی اثر مثبت روان درمانی بر فرایند حیاتی بهبود عزت نفس، هدف کتاب را تسریع این فرایند می داند. با استفاده از روش های بازسازی شناختی معرفی شده، می توان عزت نفس را سریع تر و به شکلی موثرتر بالا برد. با شناخت خودگویی های منفی، روبه روشدن با تحریف های شناختی خود و ایجاد خودارزیابی های دقیق تر و مشفقانه تر، می توان مستقیما برای بالابردن احساس خودارزشمندی مداخله کرد.