کتاب دفترچه خاطرات و فراموشی

Diary and forgetfulness
و مقالات دیگر
کد کتاب : 28910
شابک : 978-9645625335
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دفترچه خاطرات و فراموشی اثر محمد قائد

کتاب « دفترچه خاطرات و فراموشی» نوشته «محمد قائد» شامل ۱۴ مقاله از اوست که به چهار بخش کلی تقسیم شده. یک: تامل در چند مفهوم و تعریف. دو: چشم اندازهای اجتماعی. سه: نگاه به گفتار و نوشتار و رفتار. چهار: آن سوی آستانه (در مورد احمد شاملو).
همچنان که از قلم محمد قائد بر می آید نثر کتاب از هرگونه کلی گویی پرهیز کرده و مسائلی را که شرح می دهد از تیزبینی سالها روزنامه نگاری و تحصیلاتش در حوزه روانشناسی عبور می دهد.
نویسنده و روزنامه نگاری که از نگاه خودش وقایع و اتفاق های سیاسی و اجتماعی اطرافش را نقد و تحلیل می کند. شاید آدم های دیگری هم این کار را کرده باشند اما چیزی که در مقاله های قائد جذاب است، انتخاب و پیدا کردن سوژه هایی چالش بر انگیز و همچنین اطلاعات خوبی که در مورد این موضوعات داشت. تسلطش بر زبان فارسی هم باعث می شد مقاله هایش روان و خوش خوان باشند. چاپ چهارم کتاب «دفترچه خاطرات و فراموشی» توسط انتشارات طرح نو در سال 1398 روانه بازار کتاب شده است. گفتنی است این کتاب در سال 1380 برای اولین بار انتشار یافته است.

کتاب دفترچه خاطرات و فراموشی

محمد قائد
محمد قائد شرفی، نویسنده و مترجم و روزنامه‌نگار، متولد 1329در شیراز است. او از 1348تا 1352در رشته‌ی روانشناسی در دانشگاه شیراز تحصیل کرده است.قائد در دهه‌ی 1350در مجلات مقاله می‌نوشت و دبیر صفحه‌ی فرهنگی و عضو شورای سردبیری روزنامه‌ی آیندگان نیز بود. همچنین در نشریه‌ی کتاب جمعه، به سردبیری احمد شاملو، همکاری می‌کرد. او در سال‌های دهه‌های 1360و 1370در نشریه‌های مستقلی مانند جامعه سالم، آدینه، مجله فیلم و صنعت حمل و نقل قلم زد و در 1370 ماهن...