کتاب کتاب عشق

Book of Love
نقل قول های موضوعی
کد کتاب : 30160
مترجم :
شابک : 978-9644311024
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عشق اثر مجموعه ی نویسندگان

"کتاب عشق" شامل "نقل قول های موضوعی" پیرامون یکی از مهم ترین و دلچسب ترین دغدغه های بشری است. در این اثر که به همت نشر کارنامه در چهارصد و پنجاه صفحه منتشر شده است، گردآوری و ترجمه ی "نقل قول های موضوعی" توسط "زهره شادرو" صورت گرفته و کار ویراستاری آن را "رضا خاکیانی" به انجام رسانده است.
یکی از اساسی ترین دغدغه های بشر همیشه عشق بوده است. افراد کمی پیدا می شوند که تاکنون در دام عشق گرفتار شده باشند و بتوانند از آن بگریزند. به زبان ساده ، عشق یکی از محبوب ترین و زیباترین رخدادهای زندگی است که گاهی اوقات توسط اکثریت مردم نادیده گرفته می شود. فلاسفه ، سیاستمداران ، اهالی قلم ، روان شناسان و بسیاری دیگر در سراسر جهان دیدگاه های متفاوتی در مورد عشق ، صرف نظر از تفاوت های مذهبی، جغرافیایی یا فرهنگ ، بیان کرده اند. نظراتی که به شکل "نقل قول های موضوعی" در "کتاب عشق" دیده می شود و "زهره شادرو"، این نظرات را گردآوری و ترجمه کرده است.
نتیجه، اثری خواندنی برای علاقه مندان به عشق است که به زبانی ساده، مطالبی زیبا، عمیق و تأثیرگذار را بیان می کند. در پایان هر یک از جملات منتسب به افراد مختلف، گردآورنده با ذکر نام گوینده، منبعی که نقل قول از آن گرفته شده و سایر داده ها ، نقل قول ها را کاملا مستند و قابل اطمینان ساخته است.
به گفته ی ویراستار کتاب، برای ارائه ی بازگردانی هایی درست و قابل اعتماد در "کتاب عشق" از فرهنگ های انگلیسی و فرانسوی معتبر بهره گرفته شده است و برخی از این نقل قول ها از شخصیت های شناخته شده و برخی دیگر از افرادی هستند که کمتر شناخته شده اند.

کتاب کتاب عشق

قسمت هایی از کتاب عشق (لذت متن)
نمی توانم بگویم سنگ بنای آن چه وقتی، کجا، با کدام نگاه یا کلمات گذاشته شد… قبل از اینکه بفهمم چیزی شروع شده کار از کار گذشته بود. جین آستین، 1817 - 1775 نویسنده ی انگلیسی؛ غرور و تعصب، ب 3، ف 18

آه، این بهار عشق مانند شکوه ناپایدار روزهای بهاری ست، و دمی دیگر پاره ی ابری آن را می رباید. ویلیام شکسپیر، 1564 - 1616، شاعر و نمایش نامه نویس انگلیسی؛ دو نجیب زاده ی ورونایی، پ 1، ص 3

عشق با یک استعاره آغاز می شود. به عبارت دیگر، عشق از لحظه ای آغاز می شود که زنی خود را با یکی از کلماتش در حافظه ی شعری ما حک می کند. میلان کوندرا؛ سبکی تحمل ناپذیر هستی، ب 5 (سبکی و سنگینی)، 12

عشق مثل این هتل های درجه ی دو است که همه ی تجملاتش در سرسرای ورودی آن است. پل ژان توله، 1867 - 1920، شاعر و نویسنده ی فرانسوی؛ موسیو دو پور، ف 7، «دفترچه ی موسیو دوپور»

بهترین زمان زندگی شخص نخستین دوره ی عاشقی اوست، آنگاه که با هر دیدار و هر نگاه چیز تازه ای به خانه می آورد و با آن سرمست می شود. سورن کی یرکگور، 1813 - 1855، فیلسوف دانمارکی؛ یا این یا آن، 1، «ترجیعات»

لحظه ای که عشق زاده می شود: زن نمی تواند در برابر صدایی که روح ترس خورده ی او را فرا می خواند مقاومت کند؛ مرد نمی تواند در برابر زنی که روحش به صدای او حساس شده مقاومت کند. میلان کوندرا، 1929- ، نویسنده ی چک؛ سبکی تحمل ناپذیر هستی، ب 4 (تن و روان)، 21