کتاب مدارا در ادیان ایران زمین

Modara Dar Adyan-e Iran Zamin
کد کتاب : 30698
شابک : 978-6222341886
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مدارا در ادیان ایران زمین اثر علیرضا حسینی بهشتی

کتاب مدارا در ادیان ایران زمین، اثری است که به ادیان ایرانی و جایگاهی که مدارا در آن‌ها به خود اختصاص داده پرداخته است. این کتاب دربرگیرنده بررسی‌های جامع و جانبه‌ای از مسئله مذکور است. تاکید می‌شود که مدارا و نحوه اجرای آن در جامعه تا حدود زیادی به حکومتی که در رأس امور قرار دارد، وابسته است. برای روشن شدن بیشتر و بررسی همه جوانب مسئله، نمایندگان ادیان مختلفی نظیر جامعه زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان، اهل سنت و شیعیان در این کتاب شرکت کرده‌اند. آنها از طریق گفت‌وگو، پرسش و نقد، به بحث و بررسی مدارای دینی پرداخته‌اند.

سید علیرضا حسینی بهشتی (زادهٔ ۱۷ آذر ۱۳۴۱ در قم) عضو هیئت علمی دانشکدهٔ علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، و عضو و دبیرکل جمعیت توحید و تعاون است. او مشاور ارشد میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بوده‌است. وی فرزند محمد حسینی بهشتی (در ایران معروف به شهید بهشتی) است.

کتاب مدارا در ادیان ایران زمین

علیرضا حسینی بهشتی
سید علیرضا حسینی بهشتی (زادهٔ ۱۳۴۱ در قم) عضو هیأت علمی دانشکدهٔ علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، و عضو و دبیر کل جمعیت توحید و تعاون است. او مشاور ارشد میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بوده‌ است. وی فرزند محمد حسینی بهشتی (در ایران معروف به شهید بهشتی) است.علیرضا بهشتی فرزند محمد حسینی بهشتی (از روحانیون و بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی که در انفجار دفتر این حزب در سال ۱۳۶۰ به همراه بسیاری دیگر از اعضای حزب، شهید شد) در سال ۱۳۴۱ در شهر قم زاده شد.
دسته بندی های کتاب مدارا در ادیان ایران زمین