کتاب بازی بزرگان

The Post-American World
کد کتاب : 31337
مترجم : عبدالله مولیانی (مولائی)
شابک : 978-9644239854
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه لیونل گلبر سال 2009

معرفی کتاب بازی بزرگان اثر فرید زکریا

این کتابی درباره افول آمریکا نیست، بلکه درباره ظهور دیگران است. بنابراین کار جدید مهم فرید زکریا درباره عصری که اکنون وارد آن می شویم آغاز می شود. پس از موفقیت پرفروش ترین کتاب آینده آزادی، زکریا با احتیاط یکسان دنیایی را توصیف می کند که در آن ایالات متحده دیگر بر اقتصاد جهانی تسلط نخواهد داشت، ژئوپلیتیک را سازماندهی نمی کند یا فرهنگ ها را تحت الشعاع قرار نمی دهد. او "ظهور بقیه" را می بیند - رشد کشورهایی مانند چین، هند، برزیل، روسیه و بسیاری دیگر - به عنوان داستان بزرگ زمان ما، و داستانی که جهان را تغییر خواهد داد. بلندترین ساختمان ها، بزرگترین سدها، پرفروش ترین فیلم ها و پیشرفته ترین تلفن های همراه همگی در خارج از ایالات متحده ساخته می شوند. این رشد اقتصادی ایجاد اعتماد سیاسی، غرور ملی و مشکلات بالقوه بین‌المللی. ایالات متحده چگونه باید در این فضای بین‌المللی که به سرعت در حال تغییر است، درک کند و پیشرفت کند؟ زندگی در یک عصر واقعا جهانی به چه معناست؟ زکریا به این‌ها پاسخ می‌دهد. با شفافیت، بینش و تخیل مرسوم او سوال می کند.
این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین جلدهای گالینگور غیرداستانی نیویورک تایمز در رتبه دوم قرار گرفت و در فهرست ۱۵۰ کتاب پرفروش USA Today در رتبه ۴۷ قرار گرفت. نظر منتقدان این بود که نوشته زکریا هوشمندانه بررسی میکند و در عین حال کلام او برای مخاطبان عمومی قابل فهم است. چند منتقد نیز نوشتند که این کتاب شبیه به یک مقاله مبسوط با شیوه نگارش روزنامه نگاری است.

کتاب بازی بزرگان

فرید زکریا
فرید رفیق زکریا (Fareed Rafiq Zakaria) متولد ۱۹۶۴ در بمبئی، هندوستان، خبرنگار، مقاله نویس، ویراستار نشریه تایم، نظریه پرداز، و از اساتید شناخته شده مسائل سیاست خارجی در آمریکا است. او مجری برنامه شبانگاهی GPS در سی ان ان است. وی همچنین به عنوان کارشناس مسائل سیاستگذاری در کانال‌های تلویزیونی سراسری سی ان ان، پی بی اس، و شبکه‌ای بی سی نیز حضوری پر تعداد داشته‌است. وی دکترای خود را از دانشگاه هاروارد زیر نظر ساموئل هانتینگتون دریافت نمود. وی تا قبل از اشتغال در نشریه نیوزویک، از ...