کتاب دیپلماسی (جلد دوم)

Diplomacy
کد کتاب : 31356
مترجم :
شابک : 978-9644234606
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 635
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیپلماسی (جلد دوم) اثر هنری کیسینجر

کتاب دیپلماسی (جلد دوم) یک تاریخ درخشان و گسترده از دیپلماسی بین الملل است که توسط هنری کیسینجر به نگارش درآمده است. این کتاب در واقع شامل داستان های شخصی وزیر خارجه سابق ایالات متحده است. هنری کیسینجر در این کتاب دیپلماسی بین الملل را از دریچه ای متفاوت نشان می دهد. چیزی فراتر از آنچه در رسانه ها بازتاب پیدا می کند. برای مثال او در این کتاب از چالش های غرب در ارتباط با روابط متقابل با چین می نویسد و سعی می کند خوانندگان را پشت پرده این روابط با خبر کند.

به عبارتی وزیر سابق خارجه امریکا در این اثر سعی کرده است دیپلماسی را به گونه ای شخصی واکاوی کند .هنری کیسینجر با یک مرور کلی از تاریخ به روایت های پی در پی از مذاکرات خود با رهبران جهان ، توضیح می دهد که چگونه هنر دیپلماسی دنیایی را که ما در آن زندگی می کنیم دگرگون کرده است و چگونه رویکرد آمریکا در امور خارجی همیشه متفاوت بوده است.

این کتاب بحث برانگیز و عمیقا مبتکرانه ، نقطه اوج یک عمر خدمات دیپلماتیک و بورسیه تحصیلی او است. خواندن این کتاب برای همه کسانی که نگران نیروهایی هستند که دنیای امروز ما را شکل داده اند و فردا بر آن تأثیر خواهند گذاشت بسیار حیاتی است.
هنری کیسینجر پنجاه و ششم وزیر امور خارجه بود. دکتر کیسینجر متولد آلمان ، در سال 1938 به ایالات متحده آمد و در سال 1943 شهروند ایالات متحده شد. وی در ارتش ایالات متحده خدمت کرد و در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و بعدا در آنجا به عضویت هیئت علمی درآمد. از جمله جوایزی که وی دریافت کرده است می توان به جایزه صلح نوبل ، مدال آزادی ریاست جمهوری و مدال آزادی اشاره کرد.

کتاب دیپلماسی (جلد دوم)

هنری کیسینجر
هنری آلفرد کیسینجر (enry Alfred Kissinger) سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده‌ است.کیسینجر در ۲۷ مه ۱۹۲۳ در خانواده‌ای یهودی‌الاصل در شهر فورت، آلمان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۳۸ به همراه خانواده از آلمان تحت کنترل نازی‌ها به ایالات متحده آمریکا گریخت، در نیویورک ساکن شد و در ۱۹۴۳ تابعیت این کشور را کسب کرد.کیسینجر در دورهٔ ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به...
دسته بندی های کتاب دیپلماسی (جلد دوم)