کتاب یالوم خوانان

The Yalom Reader
کد کتاب : 3201
مترجم :
شابک : 9786008593003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 608
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

یالوم خوانان
The Yalom Reader
کد کتاب : 60892
مترجم :
شابک : 978-6226640176
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یالوم خوانان اثر اروین دی یالوم

در کتاب " یالوم خوانان " به قلم جذاب و پرطرفدار "اروین دی یالوم" ، وی هم در خیالات و هم در مسائل واقعی خود برای کشف ماهیت انسان از زاویه ی دید روان درمانی استفاده می کند و به ما نشان می دهد که خط بین مسائل حقیقی و تخیلی همیشه قابل تشخیص نیست. آنچه دکتر "اروین دی یالوم" را از ابتدای کارش تا به امروز به این جهت سوق داده است ، علاقه ای شدید به روایت است و این شور و اشتیاق است که این انتخاب ها را به هم پیوند می دهد.
کتاب " یالوم خوانان " سفری از روان درمانی به داستان و گلچین و ترکیبی از آثار "اروین دی یالوم" است. این کتاب نوشته هایی از "اروین دی یالوم" را با موضوع گروه درمانی و درمان اگزیستانسیال و قسمتی از کتاب های دیگرش مثل دژخیم عشق، دروغگویی روی مبل و وقتی نیچه گریست را در بر می گیرد. می توان از دیدگاه های مختلف به این کتاب نزدیک شد و بسیار از آن بهره مند شد. خوانندگان متون بالینی دکتر "اروین دی یالوم" ، جذب مطالب داستانی این اثر جذاب و خواندنی خواهند شد. می توان گفت که با مطالعه ی کتاب " یالوم خوانان "، در خوانندگان عمومی درک و فهم بیشتری برای تمرین روان درمانی ایجاد می گردد . دکتر "اروین دی یالوم" ، یک مقاله ی مقدماتی برای خوانندگان ، یک قسمت معرفی بخش ها و سه مقاله ی جدید نیز به رشته ی تحریر در آورده است. افرادی که از کتاب های دیگر این نویسنده لذت برده اند، قطعا از مطالعه ی " یالوم خوانان " حس رضایت به خصوصی را تجربه خواهند کرد.

کتاب یالوم خوانان

اروین دی یالوم
اروین دیوید یالوم (به انگلیسی: Irvin David Yalom) (متولد ۱۹۳۱، واشنگتن دی سی، ایالات متحده ی آمریکا) , روانپزشک هستی گرا (اگزیستانسیالیست) و نویسنده ی آمریکایی است.او در سال ۱۹۵۶ در بوستون در رشته ی پزشکی و در سال ۱۹۶۰ در نیویورک در رشته ی روانپزشکی فارغ التحصیل شد و بعد از خدمت سربازی، در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد. در همین دانشگاه بود که الگوی روانشناسی هستی گرا یا اگزیستانسیال را پایه گذاری کرد. یالوم هم آثار دانشگاهی متعددی تألیف کرده است و هم چند رمان موفق دارد. او جایزه ی انجمن ...
دسته بندی های کتاب یالوم خوانان
نکوداشت های کتاب یالوم خوانان
[Yalom’s] wise ideas are perfectly accessible.
ایده های هوشمندانه ی یالوم کاملا در دسترس هستند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Certainly helpful to therapists and patients, may also help any thoughtful person seeking to improve relationships with others and self-understanding
بسیار مفید برای روان درمان گران و بیماران، به هرکسی که می خواهد روابطش با دیگران را بهبود بدهد و به خودشناسی برسد، کمک می کند.
Washington Post Book World Washington Post Book World

The fascinating, moving, inspiring, unexpected stuff of psychotherapy is told with economy
جذاب، محرک، الهام بخش، مطالب دور از انتظار از روان درمانی به صورت خلاصه بیان شده.
Washington Post Book World Washington Post Book World

قسمت هایی از کتاب یالوم خوانان (لذت متن)
القا و حفظ امید در هر روان درمانی ای نقشی بسیار اساسی دارد. نه تنها برای ماندن بیمار در درمان و بنابراین، موثرتر شدن دیگر عوامل درمانی به امید نیاز است، بلکه ایمان به معالجه خودش می تواند به لحاظ درمانی موثر باشد.

آشکارترین دغدغه ی نهایی، که درکش هم از همه ساده تر است، مرگ است. ما الان وجود داریم، ولی روزی می رسد که وجود نخواهیم داشت. مرگ می آید و هیچ راه فراری نیست. این واقعیتی وحشتناک است و ما با وحشتی مهلک به آن واکنش نشان می دهیم. به قول اسپینوزا: «هر چیزی سعی می کند تا بر هستی خودش پافشاری کند.»

ناخودآگاهم به شیوه ای که اصلا فکرش را نمی کردم نقشی حیاتی در نوشتن دژخیم عشق ایفا کرد. وقتی به پایان هر کدام از آن 9 داستان می رسیدم، داستان بعدی به شکلی مرموز جای خودش را در ذهنم باز می کرد. گویی نادانسته از پیش چارچوب و فهرست مطالبی درست کرده بودم. وقتی داشتم روی پایان داستان دهم - در جست وجوی رویابین - کار می کردم، شگفتی دیگری برایم رقم خورد. متوجه شدم نه به یک داستان بالینی دیگر که شدیدا به فردریش نیچه فکر می کنم. با علاقه به بازخوانی آثار نیچه و چند تا از زندگی نامه های او مشغول شدم. کمی بعد یعنی پیش از آنکه ویرایش دژخیم عشق کاملا تمام شود کارم را روی درمانی در مورد نیچه و ارتباط او با روان درمانی شروع کردم.