کتاب پازولینی و سینمای شعر

Pier Paolo Pasolini
کد کتاب : 32070
شابک : 978-6009750535
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پازولینی و سینمای شعر اثر پرویز جاهد

پیر پائولو پازولینی شاعر، فیلمساز، نویسنده و روشنفکر ایتالیایی بود که به عنوان یک روزنامه نگار، رمان نویس، مترجم، نمایشنامه نویس، هنرمند تجسمی و بازیگر شهره بود. او یکی از روشنفکران عمومی در قرن بیستم ایتالیا محسوب می شود که هم به عنوان یک هنرمند و هم به عنوان یک شخصیت سیاسی تأثیرگذار است. میراث پازولینی که شخصیتی بحث برانگیز به دلیل سبک ساده اش است، همچنان بحث برانگیز است. او که آشکارا همجنسگرا و مارکسیست شناخته شده بود. انتقاد شدیدی از ارزشهای خرده بورژوایی و مصرف گرایی در حال ظهور در ایتالیا داشت. و مباحثات سیاسی-اجتماعی را با بررسی انتقادی موضوعات جنسی تابو در کنار هم قرار داد. او که قهرمان برجسته صحنه فرهنگی روم در دوره پس از جنگ بود، یک شخصیت برجسته در ادبیات و هنرهای سینمایی اروپا بود.
این کتاب "پازولینی و سینمای شعر" تالیف نویسنده ایرانی "پرویز جاهد" است که از منظری متفاوت به سینمای این فیلمساز بزرگ و انقلابی می پردازد.

کتاب پازولینی و سینمای شعر

پرویز جاهد
پرویز جاهد (زادهٔ ۱۳۴۰) فیلمساز، مدرس و منتقد سینمای اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ مطالعات فیلم در دانشگاه وست‌مینستر لندن و دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر تهران است. او را بیشتر برای نقدهای سینمایی‌اش و کتاب نوشتن با دوربین، که حاصل گفتگوی طولانی او با ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلمساز برجسته ایران است، می‌شناسند. وی همچنین سردبیر نشریه سینمایی تخصصی سینما-چشم است که بوسیله انتشارات اچ اند اس میدیا در لن...