کتاب سقوط گربه ی وحشی

Wild Cat Falling
کد کتاب : 32122
مترجم :
شابک : 978-6009729142
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سقوط گربه ی وحشی اثر کالین جانسون

هرچند برای نخستین بار است که اثری از کالین جانسون به فارسی ترجمه و در ایران منتشر می شود، ولی شهرت این نویسنده استرالیایی مرزهای کشورش را درنوردیده و در دنیا به عنوان نویسنده ای جنجالی و نامتعارف شناخته می شود. رمان «سقوط گربه ی وحشی» نیز شهرتی جهانی دارد و مورد تحسین بسیاری از منتقدان واقع شده و بارها به زبان های مختلف منتشر و تجدید چاپ شده است.
این رمان می تواند برای آنهایی که به ادبیات «نسل بیت» و ادبیات دهه های 60 و 70 امریکا علاقه دارند، رمانی جذاب و خواندنی باشد؛ زیرا به اعتقاد مترجم این کتاب، رمان «سقوط گربه ی وحشی» را می توان رمان نسل بیتی، آن هم از نوع استرالیایی اش، قلمداد کرد. جانسون در این اثر به مسائلی چون زندگی روشنفکران، هنرمندان و دانشجویان می پردازد و به زندگی زیرزمینی و نامتعارف جوانان استرالیایی و «بیجی ها» (خرده فرهنگی متاثر از هیپیزم آمریکایی) در دهه 1960 سرک می کشد. فرهنگ بکر و رازآمیز بومیان استرالیا، نوع مواجهه حاکمیت و مهاجران اروپایی و غیربومی با آنان و تبعیض نژادی رخ داده در تاریخ معاصر استرالیا نیز از جمله مضامینی است که نویسنده در این اثر به آن پرداخته است؛ پردازشی بدیع با نثری شیوا و خلاقانه.

کتاب سقوط گربه ی وحشی

کالین جانسون
کالین توماس جانسون زاده ی 21 آگوست 1938 و درگذشته ی 20 ژانویه 2019 ، معروف به مودرورو ، رمان نویس ، شاعر ، مقاله نویس و نمایشنامه نویس بود. وی به عنوان یکی از معمایی ترین چهره های ادبی استرالیا توصیف شده است و بسیاری از کارهای او با محوریت شخصیت های بومی استرالیا و موضوعات بومی است.