کتاب قضاوت های امیرمومنان حضرت علی علیه السلام

Judgments of Amir Momenan
کد کتاب : 32161
مترجم : محمدرضا سماک امانی
شابک : 978-9642025664
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب قضاوت های امیرمومنان حضرت علی علیه السلام اثر محمدتقی شوشتری

اگر بر کرسی قضاوت بنشینیم، بین پیروان تورات (یهودیان) با تورات آنان، بین پیروان انجیل (مسیحیان) با انجیل آنان و بین پیروان قرآن (مسلمانان) با قرآن آنان قضاوت می‌کنم و این کتاب‌های آسمانی به سخن خواهند آمد که علی علیه‌السلامبر اساس ما قضاوت کرده است.

دوست و دشمن اعتراف کرده‌اند که او شایسته‌ترین فرد برای قضاوت بین مردم است. خلیفه دوم، عمر، بارها در مشکلات اعتراف کرد: اگر علی علیه‌السلامنبود، عمر هلاک می‌شد و علی علیه‌السلام اندوهش را برطرف ساخت.

در این کتاب تعدادی از داوریها و قضاوتهای حضرت علی علیه السلام آمده است. اصل کتاب به زبان عربی بوده که توسط حجت الاسلام محمد رضا سماک امانی ترجمه شده است.

کتاب قضاوت های امیرمومنان حضرت علی علیه السلام

محمدتقی شوشتری
محمد تقی شیخ شوشتری معروف به علامه شوشتری یا محقق شوشتری، که در بین مردم شوشتر مشهور به شیخ شوشتری و حاج شیخ بود، یکی از علما و دانشمندان معاصر شیعه است که در ساحت حدیث‌پژوهی، رجال، تفسیر و تشریح و... فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌است.محمدتقی شیخ شوشتری، فرزند شیخ محمدکاظم، که نتیجه شیخ جعفر شوشتری است، در سال ۱۳۲۰ ه‍. ق(۱۲۸۱ ه‍. ش) در نجف تولد یافت. پدرش اهل شوشتر و مادرش اهل کرمان بود. پدران او سابقه مخالفت با حاکمان را داشته‌اند، تا حدی که پدر او و نیز پدربزرگ او...
دسته بندی های کتاب قضاوت های امیرمومنان حضرت علی علیه السلام