کتاب حل مسئله

Problem Solving
(دیدگاه هایی از شناخت و علوم اعصاب)
کد کتاب : 33480
مترجم :
شابک : 978-6222201685
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 480
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب حل مسئله اثر اس یان رابرتسون

«حل مسئله» بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است اما هنوز تعداد کمی از کتابها به این جنبه مهم شناختی انسان اختصاص یافته است. در هر حالت ، این مشکل ، مانند حل جدول کلمات متقاطع یا نوشتن مقاله ، یک هدف دارد. در این کتاب درسی جامع و به موقع ، نویسنده در مورد فرآیندهای روانشناختی زیربنای حل مسئله هدفمند بحث می کند ، و هم نحوه یادگیری ما از تجربه حل مسئله را بررسی می کند و هم اینکه چگونه یادگیری ما از یک موقعیت به موقعیت دیگر منتقل می شود (یا اغلب منتقل نمی شود).

به دنبال پوشش اولیه روشهایی که ما برای حل مشکلات ناآشنا استفاده می کنیم ، این کتاب با عنوان فرعی (دیدگاه هایی از شناخت و علوم اعصاب) در ادامه روندهای روانشناختی مربوط به حل مسئله مبتدی را قبل از دستیابی به روشها و فرآیندهای استفاده شده توسط حل کنندگان ماهر مسئله یا "متخصصان" بررسی می کند. مباحث تحت پوشش عبارتند از: نحوه تولید نمایشی مفید از یک مسئله به عنوان نقطه شروع. استراتژی های کلی حل مسئله که در موقعیت های ناآشنا استفاده می کنیم. فرآیندهای احتمالی درگیر بینش یا تفکر جانبی ؛ ماهیت شباهت مسئله و نقش تشبیهات در حل مسئله ؛ درک و یادگیری از کتابهای درسی؛ و اینکه چگونه ما از طریق یادگیری مهارتهای خاص حل مسئله تخصص را توسعه می دهیم.

این رمانی است که به عنوان تأثیر عمده بسیاری از نویسندگان پست مدرن مانند جان بارت یا دونالد بارتلم و همچنین نویسندگان برزیلی در قرن بیستم یادآوری می شود.

کتاب حل مسئله

اس یان رابرتسون
ایان رابرتسون (متولد 26 آوریل 1951) یک عصب شناس و روانشناس بالینی اسکاتلندی و استاد روانشناسی در کالج ترینیتی دوبلین است. یان رابرتسون استاد روانشناسی در کالج ترینیتی، دوبلین و مدیر بنیانگذار موسسه علوم اعصاب کالج ترینیتی است. رابرتسون اولین روانشناسی در ایرلند است که به عضویت آکادمی سلطنتی ایرلند انتخاب شده است. رابرتسون همچنین سمت های استاد میهمان در دانشگاه کالج لندن، استاد میهمان در دانشگاه بانگور، دانشگاه ولز و دانشمند بازدید کننده را در موسسه تحقیقاتی روتمن، دانشگاه تورنتو بر عهده دارد....
نکوداشت های کتاب حل مسئله
..this text is very well written.it explains the main ideas in the literature very clearly.it is accurate and up-to-date throughout.I would recommend it to my own students.
..این متن بسیار خوب نوشته شده است. ایده های اصلی در ادبیات را بسیار واضح توضیح می دهد. در کل دقیق و به روز است. من آن را به دانشجویان خودم توصیه می کنم.
Stephen Payne

The coverage of the book is very impressive.Every attempt is made to synthesize complex theories into a single body of work without oversimplification....
پوشش این کتاب بسیار چشمگیر است. همه تلاش ها برای تلفیق نظریه های پیچیده در یک کار واحد بدون ساده سازی بیش از حد است
Thom Baguley

قسمت هایی از کتاب حل مسئله (لذت متن)
این حوزه کار هنرمندان خلاق، دانشمندان، ریاضیدانان موسیقی دانان و غیره است. هر فردی تلاش می کند مسئله ای را در حوزه تخصصی خود حل کند. یک سمفونی، برنده جایزه ترنر و نظریه ساختار کیهان، همه راه حل هایی برای موقعیت هایی مسئله ساز هستند که افراد ایجاد کرده اند. برای هر مسئله ای که با آن روبه رو هستیم. موظف به استفاده از اطلاعات موجود اطلاعات حافظه و اطلاعات محیط هستیم تا بتوانیم آن را حل کنیم؛ به ویژه اگر اطلاعات محیطی، اطلاعات مهمی باشند. در برخی موارد نمی دانیم پاسخی که به دنبال آن هستیم، چه خواهد بود و باید آن را پیدا کنیم، شاید فهرستی از چیزهایی برای خرید تهیه کنیم و فقط مقداری پول معین داشته باشیم. آنها پول کافی برای خرید چیزهایی که می خواهیم داریم؟

اینکه چطور به پاسخ این سوال دست می یابیم، ارتباط زیادی به این مثال ندارد. فقط باید بدانیم که پاسخ چیست در مسائل دیگر دقیقا همان چیزی که پاسخ آن را می یابیم مهم است: «من باید این پسر را مات کنم». نکته مهم درباره تمرین در کتابهای درسی، یادگیری نحوه حل مسائل از نوع خاصی است، نه فقط یافتن پاسخ های مناسب برای آنها. اگر به دنبال جواب برای سوالی هستید می توانید آن را در انتهای کتاب ببینید. در مواردی که شما باید چیزی را اثبات کنید چیزی» ارائه می شود و اثبات آن مهم است