کتاب ذهن ملتهب

The Inflamed Mind
(رویکردی کاملا بدیع و انقلابی به پدیده افسردگی)
کد کتاب : 80940
مترجم :
شابک : 978-6222207830
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش Sunday Times

معرفی کتاب ذهن ملتهب اثر ادوارد بالمور

کتاب «ذهن ملتهب» اثری نوشته «ادوارد بالمور» است که اولین بار در سال 2018 چاپ شد. از زمان عرضه «پروزاک» در حدود سی سال پیش، پیشرفت های اندکی در زمینه داروهای روانپزشکی صورت پذیرفته است. «بالمور» استدلال می کند که اکنون ثابت شده «پروزاک» و داروهای مشابه به بن بست رسیده اند چون به خاستگاه افسردگی و علت اصلی آن نمی پردازند. این علت اصلی، به عقیده نویسنده، التهاب بافت مغز است—همان وضعیتی که باعث به وجود آمدن آرتروز، بیماری لثه، و مشکلات گوناگون در گوارش غذا می شود. مخاطبینی که به دنبال درمان های مرسوم برای افسردگی یا توصیه های رایج در کتاب های «خودپروری» هستند، این موضوعات را در کتاب «ذهن ملتهب» پیدا نخواهند کرد اما مخاطبین علاقه مند به حقایق علمی مربوط به افسردگی یا اختلال های خود-ایمنی، از پژوهش های ارائه شده در کتاب لذت خواهند برد.

کتاب ذهن ملتهب

ادوارد بالمور
ادوارد توماس بالمور (متولد 27 سپتامبر 1960) عصب‌روان‌پزشک، عصب‌شناس و دانشگاهی بریتانیایی است. از سال 1999 استاد روانپزشکی در دانشگاه کمبریج بوده است. در سال 2005، او همچنین معاون پزشکی تجربی در GlaxoSmithKline شد در حالی که پست خود را در دانشگاه کمبریج حفظ کرد.بالمور در 27 سپتامبر 1960 در خانواده جرمی بالمور و پاملا بالمور (با نام خانوادگی گرین) به دنیا آمد. او در مدرسه وست مینستر، یک مدرسه دولتی در محوطه کلیسای وست مینستر، لندن، تحصیل کرد. او پزشکی بالینی را در کریست چرچ آکسف...
نکوداشت های کتاب ذهن ملتهب
Well-informed and cogently argued.
سرشار از اطلاعات، و با استدلال های مجاب کننده.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A game-changing book.
کتابی دگرگون کننده.
Barnes & Noble

Highly readable, and more than a little provocative.
فوق العاده خواندنی، و بسیار تفکربرانگیز.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب ذهن ملتهب (لذت متن)
در حدود سال 1990، بسیاری از روانپزشکان بر این موضوع تمرکز داشتند که چگونه مواد شیمیایی مغز مانند دوپامین و سروتونین می توانند باعث اختلالاتی مانند روان پریشی و افسردگی شوند، اما واضح بود که هنوز چیزهای زیادی برای فهمیدن وجود دارد. آن زمان بود که متوجه شدم برای فهمیدن این حقایق باید یک دانشمند و همچنین یک روانپزشک بالینی شوم.

من فکر می کردم نتایج این تحقیقات تنها به زمان وابسته است و شاید فقط در عرض چند سال، قطعا تا زمانی که من پنجاه ساله شوم، پیش از سیل غیر قابل مقاومت اکتشافات جدید اسکن مغز و به طورکلی علم مغز، منجر به بهبود اساسی در نحوه تفکر و درمان اختلالات سلامت روان شود، اما اینگونه نشد.

متوجه شدم که همواره قدرتمندترین اهرم تغییر در تاریخ پزشکی، ظهور یک درمان جدید بوده است. فهمیدم که می خواهم درباره چگونگی کشف درمان های دارویی جدید برای افسردگی، روان پریشی و سایر اختلالات بیشتر بدانم.