کتاب زن چیست؟ مرد کیست؟

The Essential Difference
(شناخت تفاوت های اساسی میان زن و مرد)
کد کتاب : 57075
مترجم :
شابک : 978-9646935730
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب زن چیست؟ مرد کیست؟ اثر سایمون بارون کوهن

به نظر می رسد که مردان و زنان همیشه به روش های کاملا متفاوتی فکر می کنند، از مکالمه و ارتباط گرفته تا بازی و ابزار. اما آیا این تفاوت‌ها توسط جامعه ایجاد می‌شود، یا ذهن ما به گونه‌ای آماده است که مغز زنان به سمت تعامل و مردان به سمت سازمان‌دهی گرایش دارد؟ و آیا این بدان معناست که اوتیسم - به جای اینکه یک ناهنجاری ذهنی باشد - در واقع یک مغز افراطی مردانه است؟

چرا مغز زنان در همدلی بهتر است؟ چگونه مغز مردان برای تجزیه و تحلیل سیستم ها طراحی شده است؟ و واقعا چه چیزی مردان و زنان را متفاوت می کند؟ سایمون بارون کوهن فهرست سازی، دروغگویی و دو دهه تحقیق را در یک بررسی پیشگامانه در مورد اینکه چگونه مغز ما می تواند مرد یا زن باشد، اما همیشه کاملا جذاب باشد، بررسی می کند.

کتاب زن چیست؟ مرد کیست؟

سایمون بارون کوهن
سایمون بارون-کوهن زاده 15 اوت 1958 روانشناس بالینی و استاد روانشناسی رشد و نمو در دانشگاه کمبریج است. وی مدیر مرکز تحقیقات اوتیسم دانشگاه و همکار کالج ترینیتی است. در سال 1985 ، بارون-کوهن نظریه ذهن-نابینایی اوتیسم را تدوین کرد ، , در سال 1995 شواهدی از آن را منتشر کرد. در سال 1997 ، او تئوری استروئید جنسی جنین در مورد اوتیسم را تدوین کرد ، که آزمایش اصلی آن در سال 2015 منتشر شد. همچنین نقش مهمی در زمینه های تفاوت جنسی شناختی معمولی ، شیوع و غربالگری اوتیسم ، ژنتیک اوتیسم ، تصویربرداری از اوت...