کتاب مغز و دنیای درون

The Brain and the Inner World
کد کتاب : 19100
مترجم :
شابک : 978-6001190414
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مغز و دنیای درون اثر مارک سولمز

مغز و دنیای درون روایتی است که مشتاقانه منتظر یک انقلاب مهم است. حالات ذهنی مانند آگاهی، عاطفه و رویا زمانی به قلمرو فلسفه، روانکاوی و علوم انسانی محدود می شد. اکنون این موضوعات در مرکز آزمایشگاه‌های علوم اعصاب پیشرو در سراسر جهان قرار دارند. این تغییر، انفجاری از بینش های جدید را در مورد قوانین طبیعی حاکم بر زندگی درونی ما ایجاد کرده است.
نوشته شده توسط دو پیشگام در این زمینه، کتاب مغز و دنیای درون، ما را از طریق اکتشافات جدید هیجان انگیز راهنمایی می کند و نشان می دهد که چگونه مفاهیم روان پویشی قدیمی در چارچوبی علمی برای درک تجربه ذهنی ساخته می شوند.
اینطور نیست که ذهن به نوروبیولوژی تقلیل یابد. در عوض، به لطف نوروبیولوژی، ما آزادیم که به قدرت ذهن باور داشته باشیم. علوم اعصاب به زودی قادر خواهند بود با افلاطون، دکارت، جیمز، فروید و لاکان در مورد ارتباطات مرموز بین احساسات، تجربه، اراده، عقل و خلاقیت بحث کنند.
در بخشی از کتاب آمده است:
" پیامی که توصیف این پزشک قرن نوزدهمی دارد، هنوز وضوح خود را حفظ کرده است. در نتیجه ی آسیب مغزی، گیج دیگر گیج نبود. نتیجه ی گریزناپذیر این سانحه آن است که شخصیت گیج - همان هویت وی - به ترتیبی با آن چند سانتی متر مکعب بافتی رابطه دارد که در سانحه دچار آسیب شده بود. امروزه ما از طریق مشاهده ی موارد مشابه بی شماری می دانیم که آسیب به این ناحیه موجب ایجاد تغییراتی می شود که بسیار به مورد گیج شبیه هستند. تفاوت های چندی نیز که گاه دیده می شوند بیش از همه به شخصیت قبل از سانحه ی قربانیان وابسته اند، ولی این بیماران به شکلی شاخص دمدمی و بی ادب می شوند و اهمیت کمی برای دیگران قایل هستند، به توصیه ی دیگران زمانی که با هوس ها و تمایلات شان برخورد می کند توجهی ندارند و..."

کتاب مغز و دنیای درون

مارک سولمز
مارک سولمز (متولد ۱۹۶۱، آفریقای جنوبی) عصب‌شناس و روانکاو است. وی استاد نوروپسیکولوژی دانشگاه کیپ تاون و از تأسیس کنندگان انجمن روانکاوی بریتانیا است. شهرت وی به خاطر تأسیس علم میان رشته‌ای عصب روانکاوی است. عمده تحقیقات وی مربوط به رویابینی، هیجان و انگیزش است.مارک سولمز نظریه عصب‌شناسی خود را بر پایه فرضیه رویابینی فروید استوار کرد. طبق فرضیه فروید رویاها موهوم و تصادفی نیستند بلکه دارای معنی برای شخص تجربه کننده رویا هستند. فروید برای رویا کارکردهای مختلفی قائل بود و آنرا تح...
نکوداشت های کتاب مغز و دنیای درون
Solms and his colleagues are making a brilliant, determined, scrupulous, and (one wants to say) tactful endeavor to approach, in a new way, the oldest question of all—the mysterious relation of body and mind
سولمز و همکارانش تلاشی درخشان، مصمم، دقیق، و زیرکانه انجام می دهند تا به شیوه ای جدید به قدیمی ترین پرسش از همه چیز بپردازند - رابطه مرموز بدن و ذهن.
Oliver Sacks

This is erudite and fascinating.
این کتاب عالمانه و جذاب است.
Lesley Rogers

قسمت هایی از کتاب مغز و دنیای درون (لذت متن)