کتاب نه! روانشناسی اعتراض

When I Say No, I Feel Guilty
(وقتی نه می گویم احساس گناه می کنم)
کد کتاب : 34945
مترجم :
شابک : 978-9646104310
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 25
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نه! روانشناسی اعتراض اثر مانوئل جی اسمیت

بسیاری از ما اغلب از رد کردن درخواست‌ها و قبول نکردن چیزها می‌ترسیم. این احساس ممکن است از نگرانی ناشی شود که ممکن است دیگران احساس ردیابی یا تنفر از طرف ما کنند یا به نوعی جواب منفی ما را به عنوان توهین شخصی در نظر بگیرند. اجتناب از رد کردن درخواست‌های دیگران ممکن است منجر به احساسات منفی مانند خجالت و احساس گناه شود. به‌همین دلیل، بسیاری از مواقع تمایل داریم به پاسخ مثبت به درخواست‌ها و خواسته‌های دیگران.

اما این رفتار، هرچند ممکن است از ایجاد احساسات ناراحتی جلوگیری کند، اما پیامدهای منفی بزرگ‌تری را ممکن است ایجاد کند. مانوئل جی. اسمیت در کتاب "روانشناسی اعتراض"، به ما چگونگی تجربه‌ی رفتار قاطعانه در مواجهه‌های اجتماعی را آموزش می‌دهد.

رفتار قاطعانه میان تراشه‌های توازن و تندروی قرار دارد. در صورتی که به اندازه کافی تراشه‌ای نداشته باشید، نیازها، احساسات و فکرهای خود را به طور موثر بیان نخواهید کرد. همچنین، رفتارهای تندروی می‌توانند به تجاوزهایی شدید به حقوق دیگران منجر شود. با به خود دادن رفتار قاطعانه، می‌توانید نیازهایتان را با احترام به دیگران بیان کنید و از این راه، فرصت بهتری برای به‌دست آوردن آنچه که می‌خواهید و به آن حق دارید، ایجاد کنید.

کتاب "روانشناسی اعتراض" به شما کمک می‌کند تا معنای ارتباط قاطعانه را درک کنید. این نوع ارتباط به معنای احترام به احساسات، نیازها، خواسته‌ها و نظرات هر دو طرف می‌باشد و از تجاوز به حقوق یکدیگر پرهیز می‌کند. این ارتباط شامل توافق و حفظ مرزها نیز می‌شود. علاوه بر این، رابطه بین جاذبه و رفتار قاطعانه نیز بسیار جالب است؛ زیرا این دو عنصر به طور مستقیم به یکدیگر وابسته هستند. زمانی که قاطعیت را به خرج می‌دهید، صداقت، ارتباط موثر و احترام به ویژگی‌های منحصربه‌فرد شما به اوج خود می‌رسد و این تأثیر چشمگیری بر جذب شما خواهد داشت.

اگر دچار مشکلاتی در رد کردن درخواست‌ها هستید و به سختی می‌توانید مرزهای خود را تعیین کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند! این کتاب که برای اولین بار در سال 1975 منتشر شد، یکی از کتب پرفروش در این زمینه به‌شمار می‌آید و به طور گسترده در آموزش قاطعیت و بهره‌برداری از آن در محیط‌های مختلف از جمله مدارس به کار گرفته می‌شود.

کتاب نه! روانشناسی اعتراض

مانوئل جی اسمیت
مانوئل جی اسمیت (1934–2007) روانشناس و پیشگام در جنبش آموزش قاطعیت در تغییر زندگی بود. او نویسنده تعدادی از کتابهای خودیاری، از جمله کتابهای پرفروش هنگامی که من نه می گویم احساس گناه می کنم، که به متنی استاندارد مورد استفاده در آموزش قاطعیت در مدارس و محل کار تبدیل شد.
قسمت هایی از کتاب نه! روانشناسی اعتراض (لذت متن)
من در مقام پدر یا هر عضو اجتماعی و خانوادگی لازم است به حق اعتراض و قاطعیت و تصمیم گیری نزدیکان و اطرافیانم احترام بگذارم و علی رغم از دست دادن هرگونه منافعی، به جانب داری از فرهنگ قاطعیت و اعتراض بپردازم، چرا که فقدان اعتراض و قاطعیت و وجود سلطه جویی و ظلم یکی از عوامل بسیار مهم بزهکاری ها، فحشا، انحرافات، تبعیض ها، ناراحتی ها و بیماری های روانی، خودکشی، آدم کشی و عقب ماندگی های ذهنی است. چه بسا طلاق ها، جدایی ها و از هم پاشیدگی خانواده ها به دلیل فقدان قاطعیت از روز اول زناشویی باشد.