کتاب حماسه هویزه

Hemase-ye Hoveyzeh
کد کتاب : 35447
شابک : 978-6008857426
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حماسه هویزه اثر نصرت الله محمودزاده

مرور دوبارهٔ حماسهٔ هویزه، مرور روزهای تلخ، اما به یادماندنی است. در دل مقاومت بود که آموختیم، چه گونه از خود دفاع نماییم، از آن پس ورق جنگ برگشت.
هویزه از آن جهت مظلوم پروندهٔ جنگ است که پیام شهدا آن طور که باید، به اهلش منتقل نشد و هنوز ناگفته هایش بیش از حد تصور است. چرا نباید بدانیم چه بر هویزه گذشت که نتوانستیم حتی شهدا را از چنگ دشمن نجات دهیم؟ مسأله هویزه، مسألهٔ جنگ و گریز نیست؛ مسألهٔ آزمایش و خطا نیست. هویزه با بیش از 160 شهید، فرهنگ مقاومت را در ماه های آغاز جنگ، سرمشق چه گونه جنگیدن قرار داد و عاشورای حسینی را از بایگانی تاریخ تشیع وارد کارزار نمود.

کتاب حماسه هویزه

نصرت الله محمودزاده
نصرت الله محمود زاده در اول شهریور ماه 1335 در روستای "کوهستان" از توابع "بهشهر" در استان مازندران به دنیا آمد. تحصیلاتش را در انستیتو تکنولوژی بابل در رشته مکانیک به پایان برد.وی بعد از جنگ تحمیلی به ادامه تحصیل پرداخت و در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی در دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شد.در اولین روز تهاجم عراق به ایران، داوطلبانه به خوزستان شتافت و به عنوان نیروی داوطلب در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشت.او که در عملیات هویزه در محاصره دشمن قرار گرفته بود با وقایعی مواجه شد که بع...