کتاب فارسی عمومی

Farsi
برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
کد کتاب : 35732
شابک : 978-9645620972
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 48
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فارسی عمومی اثر محمد دهقانی

اثری که هم اکنون پیش روی شما قرار گرفته است، کتاب "فارسی عمومی" است که توسط دکتر "ابراهیم قیصری" و دکتر "محمد دهقانی"، "برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی" تالیف شده است. این اثر سیصد و چهل و چهار صفحه‌ای تاکنون بارها مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته است و آنچه هم اکنون در اختیار مخاطب است، پنجمین و جدیدترین ویرایش از کتاب "فارسی عمومی" به همت دکتر "ابراهیم قیصری" و دکتر "محمد دهقانی" می‌باشد.
فارسی یکی از زیباترین زبانهای دنیاست. این زبان که مردم ایران و کشورهای مجاور مانند افغانستان و تاجیکستان به آن تکلم می کنند، شاعران و نویسندگان متعددی را به جهانیان معرفی کرده است. شاعرانی که آثاری دلنواز و جذاب سروده‌اند و تا ابد در یادها باقی می‌مانند. دکتر "ابراهیم قیصری" و دکتر "محمد دهقانی"، در کتاب "فارسی عمومی" خود در سه بخش به فرهنگ، ادبیات و تاریخ ادبیات پرداخته‌اند. آنها نگاهی به ادبیات تاریخی ایران می‌اندازند و آثار شاخص آن را تحلیل می‌کنند، سپس کتاب را با بررسی ادبیات مدرن و شعر شاعران معاصر به پایان می‌رسانند. تمامی دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی، می‌توانند از مطالعه‌ی کتاب "فارسی عمومی" بهره‌مند شوند.
مواد و محتوای کتاب درسی یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌هایی است که می‌تواند درک دانش‌آموزان و دانشجویان را از آموزش فارسی بهبود بخشد. هدف چنین کتاب‌هایی آشنایی دانشجویان با ادبیات و بهترین نمونه‌های آن، به‌ویژه آثار کلاسیک ادبی است. دکتر "ابراهیم قیصری" و دکتر "محمد دهقانی" در این کتاب سعی کرده‌اند نظم تاریخی را در بخش ادبیات کهن حفظ کنند و پیوند موضوعی را نیز در نظر بگیرند، به این امید که دانشجویان بتوانند تصویری گسترده از ادبیات فارسی و سیر تحول تاریخی آن به دست بیاورند.

کتاب فارسی عمومی

محمد دهقانی
محمد دهقانی نویسنده، مترجم، منتقد ادبی، روزنامه نگار ایرانی است. او عضو سابق هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران است.در سال ۱۳۴۴ در اراک به دنیا آمد و تحصیلاتش را تا پایان دبیرستان در همین شهر ادامه داد. او دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه چمران اهواز (۱۳۶۷) و کارشناسی ارشد از دانشگاه فردوسی مشهد (۱۳۷۳) است. دهقانی دورهٔ دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۷ به اتمام رساند و پایان نامه ی دکتری خود را با موضوع تاریخ نقد ادبی در ایران و به راهنمای...