کتاب بر شانه های غول(اینشتین)

On the Shoulders of Giants : the Great Works of Physics and Astronomy
(مباحثات علمی آلبرت اینشتین (۱۹۹۵-۱۸۷۹): نظریه نسبیت خاص و عام)
کد کتاب : 3627
مترجم :
شابک : 9786001173592
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بر شانه های غول(اینشتین) اثر استیون هاوکینگ

کتاب "کتاب بر شانه های غول" نوشته "استیفن هاوکینگ" میباشد که به بررسی تحقیقات دانشمندانی چون گالیله،کپلر،نیوتن و انیشتن پرداخته و توضیح میدهد که تحقیقات آنها چگونه زندگی فعلی مارا تحت تاثیر قرار داده که بسیار راحت قادر به زندگی کردن هستیم."هاوکینگ" معتقد است این دانشمندان فداکاری های بسیاری انجام دادند که نتیجه این فداکاری ها منجر به درک بهتر زندگی توسط انسان امروز شده است.

از ادعای انقلابی کپرنیک مبنی بر اینکه زمین در معرض گردش خورشید قرار دارد تا نظریه کپلر در مورد قوانین حرکت سیاره ای و نظریه نسبیت انیشتین که دید متفاوتی از بعد زمان و مکان ارائه داد.او تمام این نظریه های علمی را در قالب پرسش هایی به خواننده ارائه میدهد.

هاوکینگ همچنین نگاههای جالبی را به زندگی شخصی این دانشمندان و چالش هایی که بر مردم عصر خود داشتند ارائه می دهد . محاکمه گالیله در پرس و جو از پاپ ، دلهره های تلخ نیوتن با رقبا و یادداشت های انیشتین که منجر به تئوری نسبیت وی می شود ضمن فشار آوردن بر روی کالسکه پسرش همه اینها چالش هایی بودند که با تحمل اینها دنیا به این شکل درآمده است. هاوکینگ با بیان چالش های بزرگی که این مردان با آن روبرو شده اند ، توضیح می دهد که چگونه آثار آنها مسیر علم را تغییر داده است و درک بهتری از جهان و جایگاه ما در آن به ما دادند.

کتاب بر شانه های غول(اینشتین)

استیون هاوکینگ
استیون ویلیام هاوکینگ، زاده ی ۸ ژانویه ی ۱۹۴۲ و درگذشته ی ۱۴ مارس ۲۰۱۸، فیزیکدان نظری، کیهان شناس و نویسنده ی بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود.هاوکینگ در شهر دانشگاهی آکسفورد زاده شد. استیون در روزهای جنگ جهانی دوم به دنیا آمد. خانه ی والدین وی در هایگیت در شمال لندن واقع بود. فرانک و ایزابل هاوکینگ، برای اطمینان یافتن از تولد بدون خطر و سالم نخستین فرزندشان تصمیم گرفتند پیش از به دنیا آمدن او موقتا به آکسفورد بروند. ایزابل در آکسفورد پسرش را به سلامت به د...
دسته بندی های کتاب بر شانه های غول(اینشتین)