کتاب بر شانه های غول(کپلر)

On the Shoulders of Giants Discussion of Johannes Kepler
مباحث علمی یوهانس کپلر پیرامون هماهنگی جهان (۱۵۷۱-۱۶۳۰)
کد کتاب : 3628
مترجم :
شابک : 9786001171468
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بر شانه های غول(کپلر) اثر استیون هاوکینگ

کتاب "بر شانه‌های غول: آثار بزرگ در فیزیک و اخترشناسی" توسط استیون هاوکینگ نوشته شده و در سال ۲۰۰۲ توسط انتشارات Running Press منتشر شد. این کتاب تلفیقی از متون علمی ویرایش‌شده و تفسیر فیزیکدان استیون هاوکینگ است و شامل آثار دانشمندان معروفی چون نیکلاس کوپرنیک، آیزاک نیوتن، یوهانس کپلر، گالیلئو گالیله و آلبرت اینشتین می‌شود که توسط هاوکینگ گردآوری، تلفیق و تفسیر شده‌اند.

این کتاب به دو جلد ترجمه شده است؛ جلد اول به نام "بر شانه‌های غول؛ مباحثات علمی گالیلئو گالیله" و جلد دوم به نام "بر شانه‌های غول؛ مباحثات علمی یوهانس کپلر پیرامون هماهنگی جهان". ترجمه این دو جلد به زبان فارسی توسط مریم توفیقی و مائده فضل علی‌زاده انجام شده و توسط انتشارات سبزان منتشر شده‌است.

نویسنده این کتاب، یعنی استیون هاوکینگ، دانشمندی بزرگ بوده که به خاطر اصرار بر علم و دانش و تلاش‌های فراوانی که برای اثبات نظریات خود کرده، با مشقت‌های زیادی روبرو شد. او همواره به اصول علمی که به آن‌ها اعتقاد داشته، پایبند ماند و حتی با وجود محاکمات کلیسا، از عقاید خود پشیمان نشد و تلاش کرد تا علم‌ها و دانش‌های صحیح به نسل‌های آینده منتقل شوند. هاوکینگ به هیچ وجه از تدریس و انتقال دانش به دیگران خودداری نکرد و تا آخرین لحظه‌های زندگی‌اش، به ارزش‌های علمی و آموزشی پایبند بود. حتی در تبعیدگاه، تسلیم نشد و با استفاده از قلم خود، این کتاب را به انسان‌های آینده هدیه کرد. این کتاب، تلاش‌ها و خدمات بزرگی است که این دانشمند و خدمت‌گزار جامعه بشریت به رشته تحریر درآورده است. تاریخ‌نگاری از رنج‌ها، شب‌زنده‌داری‌ها و تلاش‌های نهایتی این تلاشگران و خدمت‌گزاران انسانیت است که در این کتاب جاودانه شده‌اند.

کتاب بر شانه های غول(کپلر)

استیون هاوکینگ
استیون ویلیام هاوکینگ، زاده ی ۸ ژانویه ی ۱۹۴۲ و درگذشته ی ۱۴ مارس ۲۰۱۸، فیزیکدان نظری، کیهان شناس و نویسنده ی بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود.هاوکینگ در شهر دانشگاهی آکسفورد زاده شد. استیون در روزهای جنگ جهانی دوم به دنیا آمد. خانه ی والدین وی در هایگیت در شمال لندن واقع بود. فرانک و ایزابل هاوکینگ، برای اطمینان یافتن از تولد بدون خطر و سالم نخستین فرزندشان تصمیم گرفتند پیش از به دنیا آمدن او موقتا به آکسفورد بروند. ایزابل در آکسفورد پسرش را به سلامت به د...
دسته بندی های کتاب بر شانه های غول(کپلر)
قسمت هایی از کتاب بر شانه های غول(کپلر) (لذت متن)
در سال ۱۶۳۳ نود سال بعد از مرگ ،کپرنیک منجم و ریاضیدان ایتالیایی گالیلئو گالیله به جرم ارتداد برای محاکمه به دادگاه تفتیش عقاید مذهبی در رم احضار شد. این اتهام از انتشار محاوره درباره ی دو منظومه ی بزرگ جهان بطلمیوسی و کپرنیکی» توسط گالیلئو نشأت گرفته بود در این کتاب گالیلئو در اعتراض به قانون ۱۶۱۶ که علیه ترویج عقیده ی کپرنیکی وضع شده ،بود صراحتا اعلام کرد که منظومه ی خورشید مرکزی تنها یک فرضیه نیست بلکه حقیقت دارد. نتیجه ی دادرسی قطعی بود گالیلئو اقرار کرد که بر خلاف هشدارهای قبلی کلیسای کاتولیک رم در استدلال برای اثبات منظومه ی ،کپرنیکی ،زیاده روی کرده است. اکثریت قریب به اتفاق کاردینالها در دیوان دادرسی او را به خاطر حمایت و تدریس این عقیده که زمین میچرخد و مرکز جهان نیست شدیدا مظنون به ارتداد قلمداد کرده و وی را به حبس محکوم کردند.