کتاب زمان چیست؟ فضا چیست؟

What is time? What is space?
کد کتاب : 24602
مترجم :
شابک : 978-6001173776
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب زمان چیست؟ فضا چیست؟ اثر کارلو روولی

کارلو روولی نویسنده کتاب «زمان چیست؟ مکان چیست؟» متولد ایتالیا ، شهروند آمریکا و ساکن فرانسه است. فعالیت اصلی وی در فیزیک نظری است ، جایی که او به عنوان یکی از بنیانگذاران گرانش کوانتومی حلقه شناخته می شود. او همچنین علاقه مند به تاریخ و فلسفه علم است. او "جاذبه کوانتوم" ، رساله ای در مورد گرانش کوانتومی حلقه ای و برای عموم مردم ، "اولین دانشمند: آناکسیماندر و میراث او" را نوشته است که در درجه اول بازتاب ماهیت علم است. این کتاب به پنج زبان ترجمه شده.
روولی در دانشگاه های مختلف ایتالیا ، ایالات متحده و فرانسه کار کرده است. وی در حال حاضر رئیس گروه گرانش کوانتوم در مرکز فیزیک نظری دانشگاه ایکس-مارسی است. وی استاد افتخاری دانشگاه عادی پکن ، و عضو آکادمی بین المللی فلسفه علوم است.

این مونوگرافی مروری کلی بر توضیحات مدرن ماهیت اساسی مکان و زمان است.

روولی موضوعات مورد بحث توسط بسیاری از فیزیکدانان و فلاسفه مدرن را پوشش می دهد. او از مهارت ویژه ای برخوردار است که مفاهیم ، نظریه ها و اکتشافات دشوار را با وضوح ، اختصار و در عین حال دقیق توضیح می دهد. با استفاده از این توانایی انتقال مقدار مناسب اطلاعات در زمینه های نسبتا رایج فیزیک وجود دارد. به عنوان مثال ، روولی خواندن ویژگی های اصلی اکتشافات فارادی و ماکسول را بدون اینکه در جزئیات اضافی گرفتار شود ، شرح می دهد.
مطالب این کتاب شامل پاسخ وی به سوالاتی است که در مصاحبه از وی پرسیده شده است. توضیحات او با خاطرات تحصیلات و زندگی آکادمیک او آمیخته است و از این نظر بیشتر یک زندگی نامه فکری است. اگرچه این بخشها به اندازه آنچه او درباره مکانیک کوانتوم یا نسبیت می گوید جالب نیستند ، اما زمینه ای برای دامنه وسیعتر کتاب فراهم می کنند.

کتاب زمان چیست؟ فضا چیست؟

کارلو روولی
کارلو روولی (Carlo Rovelli؛ زاده ۳ مهٔ ۱۹۵۶) فیزیک‌دان ایتالیایی و استاد فیزیک دانشگاه اکس‌مارسی است. روولی از جمله پیشروان در پژوهش جاذبهٔ کوانتوم است. این شاخه از علوم به‌دنبال ترکیب نظریهٔ عمومی نسبیت اینشتین با مکانیک کوانتوم به‌وسیلهٔ حذف ایدهٔ زمان از این نظریه است. روولی کتابی به نام هفت درس کوتاه از فیزیک نوشته است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان شده و حتی فروش آن به زبان اصلی‌اش یعنی ایتالیایی از فروش کتاب‌های محبوبی مانند پنجاه سایهٔ گرِی ...