کتاب سفید چاله ها

White Holes: Inside the Horizon
سفر به اعماق افق
کد کتاب : 130590
مترجم :
شابک : 978-6001177248
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سفید چاله ها اثر کارلو روولی

اجازه دهید با فیزیکدان محبوب کارلو روولی به قلب یک سیاهچاله سفر کنیم. ما فراتر از افق آن می لغزیم و از این شکاف در جهان فرو می افتیم. همانطور که فرو می رویم، هندسه چین را می بینیم. زمان و مکان کشش و کشش دارند. و در نهایت، در هسته سیاهچاله، فضا و زمان حل می شوند و یک سفیدچاله متولد می شود.
روولی کار خود را وقف اتحاد ایده‌های تاب‌آور زمان نسبیت عام و عدم قطعیت‌های گیج‌کننده مکانیک کوانتومی کرده است. در سفید چاله ها، او ذهن یک دانشمند در حال کار را آشکار می کند. او ماجراجویی در حال انجام تحقیقات پیشرفته‌اش را دنبال می‌کند و بررسی می‌کند که آیا تمام سیاه‌چاله‌ها می‌توانند در نهایت به سفیدچاله‌ها تبدیل شوند، اجرام به همان اندازه فشرده که در آنها پیکان زمان معکوس می‌شود.
روولی به همان اندازه که در مورد شگفتی های جهان هستی قانع کننده ای درباره کار یک دانشمند می نویسد. او در ترس، عدم اطمینان و ناامیدی مکرر از کاوش در فرضیه‌ها و جهان‌های ناشناخته و لذت دنبال کردن ایده‌های جدید تا نتایج غیرمنتظره شریک است. او ما را به فراسوی افق هدایت می کند و ما را به تجربه تب و اضطراب علم و زندگی عجیب و شگفت انگیز یک سفیدچاله دعوت می کند.

کتاب سفید چاله ها

کارلو روولی
کارلو روولی (Carlo Rovelli؛ زاده ۳ مهٔ ۱۹۵۶) فیزیک‌دان ایتالیایی و استاد فیزیک دانشگاه اکس‌مارسی است. روولی از جمله پیشروان در پژوهش جاذبهٔ کوانتوم است. این شاخه از علوم به‌دنبال ترکیب نظریهٔ عمومی نسبیت اینشتین با مکانیک کوانتوم به‌وسیلهٔ حذف ایدهٔ زمان از این نظریه است. روولی کتابی به نام هفت درس کوتاه از فیزیک نوشته است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان شده و حتی فروش آن به زبان اصلی‌اش یعنی ایتالیایی از فروش کتاب‌های محبوبی مانند پنجاه سایهٔ گرِی ...