کتاب دومین اول شخص مفرد

Short stories
عکس با من چه گفت، من با عکس چه گفتم
کد کتاب : 36756
شابک : 978-6004901635
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دومین اول شخص مفرد اثر یوریک کریم مسیحی

جستار نویسی، نوعی از نوشتار است که در آن عکاسان همراه با انتشار عکس های خود، توضیحی کوتاه یا علت ثبت عکس را نیز ذکر می نمایند؛ اما "دومین اول شخص مفرد" یا "عکس با من چه گفت، من با عکس چه گفتم" اثری است با نوآوری منحصر به فرد، که در مجموع صد و یک داستان و صد و ده عکس را در بردارد. "دومین اول شخص مفرد" مجموعه ای است از داستان های کوتاهی که با الهام از آثار عکاسانی از سراسر جهان به قلم "یوریک کریم مسیحی" نوشته شده است. "یوریک کریم مسیحی" خود نیز عکاس و منتقدی هنری است که پیش از این کار جستارنویسی و عکس نوشت را انجام داده اما نوشتن داستان کوتاه برای عکس ها، خلاقیتی است که در کمتر اثری به چشم می خورد و به این ترتیب "دومین اول شخص مفرد" هم طرفداران عکاسی و هم طرفداران داستان کوتاه را شگفت زده خواهد کرد.
"یوریک کریم مسیحی" این کتاب را در ادامه ی اثر "اول شخص مفرد" به نگارش درآورده اما دو اثر به هم وابسته نیستند و برای مطالعه ی یکی، به خواندن دیگر نیازی نیست. هر عکس در ابتدای داستانی که بر اساس آن پردازش شده قرار گرفته اما در پایان کتاب "دومین اول شخص مفرد"، بار دیگر تمام صد و ده عکسی که انتخاب شده، به همراه نام عکاسان آن آورده شده است. "یوریک کریم مسیحی" داستان ها را از زاویه ی دید اول شخص مفرد نوشته و از زبانی عامیانه برای روایت قصه ها استفاده کرده است. با وجود ساده و صمیمی بودن سبک نگارش، نویسنده در انتهای داستان ها خواننده را با عنصر غافلگیری مواجه می کند و معمولا قصه به شیوه ای خلاقانه به اتمام می رسد.

کتاب دومین اول شخص مفرد

یوریک کریم مسیحی
وریک کریم‌مسیحی، نویسنده و عکاس و منتقد هنری، در سال 1343 در تهران متولد شد.کریم‌مسیحی در اسفند 1393 گواهینامه درجۀ دو (معادل کارشناسی ارشد) از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت. او در حوزه‌های گوناگون هنری از جمله داستان‌نویسی، عکاسی و طراحی گرافیک فعالیت کرده و صاحب آثاری است. طبقۀ همکف، نَفَسِ عمیق، صد میدان از جمله آثار داستانی کریم‌مسیحی است و کتاب‌های شب سپيده می‌زند، در جهت عکس، عکس و دیدن عکس، نگاهم کن! خیالم کن! و اول شخص مفرد مجموعه جستارهای اوست.
قسمت هایی از کتاب دومین اول شخص مفرد (لذت متن)
برادر و خواهرم هم یه جوری اند که من می ترسم. همون جوری اند که وقتی پارسال بابا را دو تا آدم خیلی عصبانی با خودشون بردند خواهر و برادرم آمدند کنار من و مامان ایستادند. من چند تا خمیازه کشیدم و دلم خواب میخواد. چشم هام رو هی می مالم. موقعی که قشنگ خوابم گرفت شنیدم مامانم هول هولکی گفت بچه ها آماده باشین، ماشین الان هاست که برسه. خوب نگاه کنین باشه؟؟؟