کتاب تعطیلات مگره

Maigret's Holiday
کد کتاب : 3695
مترجم :
شابک : 9786006732831
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تعطیلات مگره اثر ژرژ سیمنون

در "تعطیلات مگره" به قلم "ژرژ سیمنون" کارآگاه مگره را در تعطیلات با همسرش در کنار دریا می بینیم. تقریبا بلافاصله پس از شروع داستان خانم مگره بخاطر آپاندیسیت حاد مجبور می شود به بیمارستان محلی منتقل شود و کارآگاه مگره به سرعت یک روال جدید را در مدتی که آنجا هستند پیش می گیرد. او هر روز صبح به همسرش زنگ می زند و هر روز بعد از ظهر به مدت 30 دقیقه به دیدار او می رود. ملاقات ها کوتاه و دردناک است. از راهبه های پرستار بیمارستان گرفته تا عدم رعایت حریم خصوصی اتاق های دو تخته ، همه چیز برای او ناراحت کننده است.
این رمان از این نظر جالب است که کارآگاه هم حوصله اش سر رفته است هم تمایلی به درگیر شدن در پرونده ی جدیدی که پیش آمده را ندارد.
"ژرژ سیمنون" بینشی درخشان از طبقات و افراد مختلف جامعه که مگره از آنها بازدید می کند را نشان می دهد. چالشی که در این داستان ذهن خواننده را درگیر می کند این است که آیا مگره بیش از این که عدالت را به انجام برساند، عامل مرگ های بیشتر نبوده است؟ و جالب اینجاست که مگره در یک برهه از خود می پرسد آیا زندگی او امن خواهد بود؟ "تعطیلات مگره" یک داستان فوق العاده است که از روانشناسی جرم صحبت می کند و روش کاری مگره علی الخصوص پاسخ وی به شاهدان در مقایسه با تحقیقات رسمی یکی از جالب ترین بخش های کتاب است. این قضیه در مورد شخصیت او توضیح می دهد و اینکه چرا خوانندگان آنقدر او را دوست داشتند که "ژرژ سیمنون" سرانجام مجبور شد به نوشتن درباره اش ادامه دهد.

کتاب تعطیلات مگره

ژرژ سیمنون
ژرژ سیمنون، زاده ی فوریه ۱۹۰۳ و درگذشته ی ۴ سپتامبر ۱۹۸۹، نویسنده ی بلژیکی بود. از وی که به خاطر نوشتن رمان های پلیسی شهرت داشت نزدیک به ۵۰۰ رمان و تعداد بسیاری آثار کوتاه منتشر شده است. سیمنون خالق شخصیت کمیسر مگره یکی از سرشناس ترین کارآگاه های ادبیات پلیسی جهان است.ژرژ ژوزف کریستین سیمنون در ۱۳ فوریه سال ۱۹۰۳ در شهر لیژ بلژیک به دنیا آمد. پدرش دزیره در یک شرکت بیمه حسابدار بود.ژرژ در سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۴ در مدرسه ی سن آندره به تحصیل پرداخت و با آغاز جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ به کالج سن لوی...
نکوداشت های کتاب تعطیلات مگره
One of the greatest writers of the twentieth century . . . Simenon was unequaled at making us look inside, though the ability was masked by his brilliance at absorbing us obsessively in his stories.
یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم. . . اگرچه سیمنون در وادار کردن ما به نگاه به درون بی نظیر بود ، این توانایی به وسیله استعدادش در جذب وسواس گونه ما به داستان هایش، پوشانده شده بود.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب تعطیلات مگره (لذت متن)
و مگره دوباره پیپش را که موقع وارد شدن به آپارتمان دختر جوان، با یک حرکت شست خاموش کرده بود، روشن کرد. موقع خداحافظی با مهمانش، بلامی کمی ناراحت به نظر رسید. آیا از این ملاقات مایوس شده بود؟ آیا سکوت مگره کمی موجب نگرانی او نبود؟ دکتر حتی یک بار هم از همسرش چیزی نگفت و حرف معرفی کردنش به سربازرس هم مطرح نشد. «امیدوارم آقا سعادت ملاقات دوباره با شما را داشته باشم.» او هم ضمن دور شدن، زیر لب گفت: «من هم همین طور.» مگره تقریبا از خودش راضی بود. پک های کوچکی به پیپش می زد و به طرف مرکز شهر می رفت. نگاهی به ساعتش انداخت و برگشت و خودش را به مسیری که معمولا باید در این ساعت در پیش می گرفت، رساند و مناظر آشنای خودش را بازیافت: بندر، بادبان های گشوده، بوی قطران و نفت گاز، کشتی هایی که در ورودی بندر، جلوی بازار سرپوشیده ماهی، لنگر می انداختند.