کتاب بچه های ژیواگو

Zhivago's Children
کد کتاب : 37987
مترجم :
شابک : 978-9641650591
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 588
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بچه های ژیواگو اثر ولادیسلاو زوبوک

یکی از جنبه های کم سابقه تاریخ فکری و فرهنگی اروپا پس از جنگ جهانی دوم، داستان روشنفکران روسیه پس از استالین است. کهنه سربازان جوان شوروی از مبارزه قهرمانانه برای شکست هیتلر تنها برای مقابله با سرکوب جامعه استالینیستی بازگشته بودند. دنیای روشنفکران مانند بسیاری از فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه برای آنها جذابیت ایجاد کرد. این نسل جدید روشنفکران در شور اخلاقی خود و رد استبداد، شبیه روشنفکران روسیه قرن نوزدهمی بودند که توسط ترور انقلابی و پاکسازی های استالینیستی در هم کوبیده شده بودند. آخرین نمایندگان روشنفکر روسیه که از نکوهش استالینیسم توسط خروشچف در سال 1956 دلگرم شده بودند، از اهداف رویایی پیشینیان قرن نوزدهمی خود و از آرزوهای انقلابی 1917 الهام گرفتند. در تعقیب رویای جامعه مدنی و اجتماعی دموکراتیک. چنین ایده آلیست هایی به فروپاشی سیاسی رژیم کمونیستی کمک کردند.

ولادیسلاو زوبوک یک سوژه جذاب را به پرتره ای به همان اندازه صمیمی و تحریک آمیز تبدیل می کند. نخبگان بسیار تحصیلکرده - کسانی که هنرمند، شاعر، نویسنده، مورخ، دانشمند و معلم شدند - نقش منحصر به فردی در تقویت کشورشان برای تلاش به سوی آزادی بیشتر ایفا کردند. اعضای طبقه روشنفکر روسیه مانند هم‌عصران خود در ایالات متحده، فرانسه و آلمان، در طول دهه 1960 تأثیر عمیقی گذاشتند و ندای اصلاحات، برابری، و حقوق بشر را فراتر از زمان و مکان آنها به صدا درآوردند.

فرزندان ژیواگو، وارثان روحانی دکتر نجیب بوریس پاسترناک، آخرین در نوع خود بودند - یک جامعه فکری و هنری متعهد به یک رسالت مدنی، فرهنگی و اخلاقی.

کتاب بچه های ژیواگو

ولادیسلاو زوبوک
ولادیسلاو زوبوک (متولد 16 آوریل 1958) استاد تاریخ بین الملل در مدرسه اقتصاد لندن و رئیس برنامه امور بین الملل روسیه در LSE IDEAS است. زوبوک متخصص تاریخ جنگ سرد و روسیه قرن بیستم است که کتابهایی مانند "امپراتوری شکست خورده: اتحاد جماهیر شوروی در جنگ سرد از استالین تا گورباچف" (2007) و "بچه های ژیواگو: آخرین روشنفکران روسی" (2009) را نوشته است.
نکوداشت های کتاب بچه های ژیواگو
Students of 1960s cultural ferment, Russian-style, will find much substance in Zubok's account
دانش آموزان دوره های فرهنگی دهه 1960، به سبک روسی، محتوای زیادی در روایت زوبوک خواهند یافت.
Booklist Booklist

This book is a worthy tribute to the history of a unique, and uniquely important, feature of modern Russian life.
این کتاب ادای احترامی شایسته به تاریخ منحصر به فرد مهم زندگی مدرن روسیه است.
Times Higher Education

قسمت هایی از کتاب بچه های ژیواگو (لذت متن)