کتاب روزهای بی آینه

Rouz-haye Bi Ayneh
(خاطرات منیژه لشکری همسر آزاده خلبان حسین لشکری)
کد کتاب : 38349
شابک : 978-6000306755
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روزهای بی آینه اثر گلستان جعفریان

در اثر گلستان جعفریان به نام "روزهای بی‌آینه"، منیژه لشکری، همسر سرلشکر خلبان شهید آزاده حسین لشکری، خاطرات و زندگی‌اش را تعریف می‌کند. این داستان درباره چگونگی تحمل هجده سال دوری از همسرش در دورهٔ اسارت است. منیژه در سن هفده سالگی با عشق و شوق پای سفره عقد می‌نشیند و در هجده سالگی تجربه مادر شدن را می‌کند، اما همان سال همسر خلبانش به طور مفقودالاثر ناپدید می‌شود.

این کتاب به‌طور ناگفته‌ای از جنگ تحمیلی حرف می‌زند و نگاهی به انتخاب‌های یک زن در غیبت همسرش و تحمل بار زندگی با دختر کوچک چهار ماهه‌اش دارد. این اثر به شکل مستند داستانی نوشته شده و به علت واقعیت آن، وزن بار مستند را بیشتر نشان می‌دهد.

منیژه لشکری چهارده سال را در بی‌خبری و انتظار مطلق سپری می‌کند و تا سه سال پس از اسارت همسرش، امکان دیدار دوباره برقرار می‌شود. هجده سال از بینرویی، انتظار و تغییرات شخصیتی در طول این مدت، اوج عمیقی از غریبگی و درد و رنج بر عشق و اشتیاق جوانی بر می‌انگیزد. زن و مردی که هجده سال یکدیگر را ندیده‌اند و شاهد تغییرات یکدیگر نبوده‌اند، حالا باید همه این هجده سال را بشناسند، عاشق یکدیگر شوند و زندگی مشترکی را زیر یک سقف آغاز کنند.

این دو نفر بار دیگر زندگی مشترکشان را شروع می‌کنند؛ اما این بار با درک و تجربه رنج هجده سال انتظار برای دیدار با یکدیگر، نه با شور و اشتیاق جوانی.

کتاب روزهای بی آینه

گلستان جعفریان
جعفریان در سال 1352 در مشهد متولد شد ولی به شهر کرج کوچ نمود. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی الهیات (گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی) ادامه داده است. او کار تالیف را با کتاب "چنده لا تا جنگ است" آغاز کرد. جعفریان به مدت 2 سال معاون پژوهش دانشگاه علوم انتظامی بوده و با روزنامه های قدس و خراسان، دوهفته نامه کمان (دفتر ادبیات و هنر)، موسسه روایت فتح (بخش تحقیق)، بسیج جامعه پزشکی و ماهنامه سوره همکاری داشته است. او در مسابقات استانی و دانشجویی صاحب جوایزی شده و در جشنواره مطبوعات سال 83 در بخش ویژه ب...