کتاب تئوری آخر بازی شطرنج

Nouveau traité complet d'échecs
کد کتاب : 38360
مترجم :
شابک : 978-6005017175
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تئوری آخر بازی شطرنج اثر آندره شرون

این کتاب برگرفته از کتابهای «خودآموز شطرنج» و «رساله ی کامل شطرنج – پایان بازی» نوشته ی آندره شرون فرانسوی محقق بزرگ در زمینه مرحله آخر بازی شطرنج است.
کتاب حاضر شامل فشرده کاملترین اصول و قواعد تئوری «پایان بازی» شطرنج است و مطالعه دقیق و عمیق آن یقینا تاثیری بسزا در افزایش سطح دانش و مهارت شطرنجبازان خواهد داشت. قواعد پایان بازی، جنبه ی علمی دارند. زیرا در این مرحله است که هدف نهایی بازی، یعنی بردن و یا مساوی کردن، به اثبات می رسد. آنچه در اینجا به دست می آید، دانش قطعی و مسلم است.
در مرحله «پایان بازی» استراتژی و طرح کلی دستیابی به هدف، نقش اول را بازی می کند. در این مرحله، عوامل پوزیسیونی و منطقی بازی، عوامل برتر هستند و توجه به جزیی ترین خصوصیات وضع بازی و دقت در امر محاسبه حرکات و در نظر گرفتن اثر حیاتی «زمان» از اهمیت خاص برخوردار می باشد.
نیت و انگیزه ترجمه و تدوین این برگزیده، همانا کمک به اعتلای سطح شطرنج در میهن عزیز، ایران، و یارزی به آن شطرنجبازان جوان است که با زبانهای بیگانه کمتر آشنا هستند.

کتاب تئوری آخر بازی شطرنج

آندره شرون
آندره شرون (25 سپتامبر 1895 - 12 سپتامبر 1980) بازیکن شطرنج فرانسوی، نظریه پرداز بازی های پایان بازی و آهنگساز مطالعات بازی آخر بود. وی سالها در سوئیس زندگی کرد. او در سال 1959 به عنوان استاد بین المللی ترکیب شطرنج FIDE انتخاب شد، اولین سالی که این عنوان اهدا شد.شرون سه بار قهرمان فرانسه (1926 ، 1927 و 1929) بود و در المپیاد شطرنج 1927 در تیم فرانسه بازی کرد. او بیشتر به خاطر کارش در تئوری بازی های آخر شناخته می شود، جایی که بیشتر به دنبال اثبات دقیق نتایج نظری بازی آخر بود. او صدها مطالعه با...