کتاب روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت دوانلو

Understanding Davanloo's Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy
(درسنامه روان درمانگران DISTDP)
کد کتاب : 40317
مترجم :
شابک : 978-6001041341
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 343
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت مفاهیم و فنون نوین رویکرد دوانلو
Understanding Davanloo's Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy
راهنمای درمانگران
کد کتاب : 73019
مترجم : رسول حشمتی
شابک : 978-6002009180
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت دوانلو اثر کاترین هیکی

این کتاب به خواننده اجازه می دهد تا آنچه در برنامه ی آموزشی مدار بسته مونترال رخ می دهد، مشاهده کند. کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت یافته‌های پژوهشی اخیر دکتر دوانلو را با اکتشافات فرا روان‌شناختی و فنی که قبلا منتشر شده بود، در بر می‌گیرد.
در ابتدای این کتاب آمده است:

"ما در نیمه دوم قرن بیستم، در میانه انقلابی عظیم در روان درمانی به سر می بریم. درمان های جدید از انواع مختلف و به تعدادی قابل توجه، بعضی مبتنی بر اصول علمی، و بعضی دیگر با رجعت به اشکال جادویی ، عرفانی، و دینی سربرآورده اند که موارد اخیر، خود پیشگامان روان درمانی علمی بودند. به علاوه، در پیش بودن بعضی اشکال بیمه سلامت ملی ، روان درمانگران را تحت فشار زیادی می گذارد تا فنون کوتاه تر و موثرتری برای درمان پیدا کنند، یا در غیر این صورت، به علل مالی از این برنامه کنار گذاشته شوند. در نتیجه، اشکال متنوع گروه درمانی، رفتار درمانی، و خانواده درمانی ، یعنی فنونی که می توانند برای بخش قابل توجهی از جمعیت بیمار به کار روند، ممکن است در سال های آینده، با شدت بیشتری تکوین یابند. به هر حال، حقیقت این است که بخش عمده روان پزشکان آمریکایی ، هنوز به مدل شخص در مقابل شخص روان درمانی پویشی پای بند هستند. بنابراین، می توانیم انتظار داشته باشیم که بیشترین فشار برای دست یابی به فنون کوتاه مدت تر، در این بخش اعمال شود."
کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت را عنایت خلیقی سیگارودی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر ارجمند منتشر شده است.

کتاب روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت دوانلو

کاترین هیکی
کاترین هیکی روانپزشک در سنت جان، نیوفاندلند، کانادا است. وی استادیار دانشگاه مموریال نیوفاندلند است که در آنجا مدرک پزشکی خود را کسب کرده است. وی اقامت خود را در رشته روانپزشکی در دانشگاه دالاهو انجام داد و دوره تحصیلات خود را در رشته روانپزشکی (روانپزشکی پزشکی) در دانشگاه هاروارد به پایان رساند. وی توسط هیئت اعصاب و روان و روان پزشکی آمریکا تأیید شده است. وی همچنین دارای مجوز روانپزشکی و روانپزشکی سالمندان از کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا است. علایق او در روانپزشکی سالمندان، آموزش پزشکی...
دسته بندی های کتاب روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت دوانلو
نکوداشت های کتاب روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت دوانلو
n Dr Hickey’s text, readers who are familiar with the work of Dr Davanloo will recognise a familiar theoretical landscape while being invited into a brave new appreciation of the unconscious.
در متن دکتر هیکی، خوانندگانی که با آثار دکتر دوانلو آشنا هستند، منظره نظری آشنا را تشخیص می دهند و در عین حال به درک جدیدی از ناخودآگاه دعوت می شوند.
The Rev

This work shares knowledge of the metapsychology of the unconscious and Davanloo’s ISTDP that is leading edge and heretofore unavailable.
این اثر دانش فراروانشناسی ناخودآگاه و ISTDP دوانلو را به اشتراک می گذارد که پیشرو بوده و تاکنون در دسترس نبوده است.
K. Mitchell Naficy

قسمت هایی از کتاب روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت دوانلو (لذت متن)
بسیاری از تحلیل گران اولیه از این تمایل، آگاه، و با آن دست به گریبان بودند، اما اولین پیشگام روانکاوی که به منظور کوتاه تر کردن مدت تحلیل کلاسیک، به بررسی تغییراتی در فن روانکاوی پرداخت، ساندور فرنتزی بود که در حدود سال ۱۹۱۸ شروع به تجربه روشی نمود که آن را «درمان فعال» می نامید( چند سال بعد، پیشگام اولیه دیگری به نام ویلهلم اسیل "، روند مشابهی را اتخاذ کرد). فرنتزی ادعا کرد که در این روش فقط از الگوی فروید تبعیت می کند و به بیانیه ای که فروید در همایش بین المللی بوداپست در سال ۱۹۱۸، ارائه کرده بود، اشاره کرد ؛ این بیانیه اذعان می نمود که در بعضی موارد فوبی یا روان نژندی وسواسی، ممکن است لازم شود تا برای پیشرفت درمان، جهت تحریک بیمار برای روبرو شدن با ترس مرضی یا اضطراب، روش های فعال به کار گرفته شوند. فرنتزی، در عین حال خاطرنشان کرد که به کارگیری درمان فعال ، در واقع در خود روند روانکاوی نهادینه است: در هر زمان که تفسیری ارائه می شود، دخالتی فعال در عملکرد روانی بیمار صورت می گیرد و ظهور افکاری که ممکن بود در غیر این صورت ناخودآگاه باقی بمانند، تسهیل می شود. در سال های بعدی، فرنتزی به تجربه انواع متنوع فعالیت در شرایط روان تحلیلی ادامه داد، که بعضی تشویقی و بقیه، بازدارنده بودند. او در مقالات خود پذیرفت که بعضی از این فنون، موفق بودند و بعضی دیگر، خیر.