کتاب داستان راستان _ جلد2

Dastan-e Rastan
کد کتاب : 98370
شابک : 978-9645600936
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 84
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

داستان راستان
Dastan-e Rastan
جلد اول و دوم
کد کتاب : 40396
شابک : 978-9645600189
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 64
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب داستان راستان اثر مرتضی مطهری


"داستان راستان" مجموعه‌ای ارزشمند به دو جلد می‌باشد که حاوی 125 داستان واقعی و سودمند است. این داستان‌ها از منابعی چون کتب حدیث و تاریخ و سیر با استفاده از زبانی ساده توسط استاد شهید مطهری استخراج شده‌اند. این کتاب شامل 75 داستان از این مجموعه در جلد اول آمده است و اغلب این داستان‌ها از کتب حدیث گرفته شده‌اند و قهرمان هر داستان یکی از پیشوایان بزرگ دین می‌باشد. این داستان‌ها در عین سادگی و مرتبط بودن با زندگی روزمره کودکان، به عنوان راهنمایی اخلاقی و اجتماعی عمل می‌کنند.

نویسنده این کتاب، استاد شهید مطهری، درباره‌ی این اثر اشاره کرده و تأکید داشته که اکثریت این داستان‌ها دارای جنبه مثبتی هستند، و تنها چند داستان تنها نمونه‌های ادبی منفی را به خود جای داده‌اند. لقمان‌فرهیم که با نشان‌دادن نقاط ضعف اخلاقی، تذکر و تنبیهی فراهم می‌کند، همانند داستان‌های "یک دشنام" و "شمشیر زبان" که پس از داستان "دوستی که بریده شد" آمده‌اند، در همین خنثی‌سازی اخلاقی است.

نام این کتاب به اعتبار اینکه اکثر قهرمانان این داستان‌ها شخصیت‌هایی هستند که به راه راست پایبند بوده و در قرآن به عنوان "صدّیقین" شناخته می‌شوند، به "داستان راستان" گذاشته شده است. این کتاب از محبوبترین آثار استاد مطهری به شمار می‌آید، که با استفاده از سبک ساده و فهم‌پذیر، داستان‌های قرآنی را برای کودکان و حتی بزرگسالان ارائه داده است.

کتاب داستان راستان

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...