کتاب ماجراهای تن تن (24)

Tintin and Alph-Art
هنر الفبا
  • 15 % تخفیف
    100,000 | 85,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قدیانی قدیانی
    نویسنده:
کد کتاب : 3916
مترجم :
شابک : 9789647706148
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ماجراهای تن تن (24)
Tintin and Alph-Art
تن تن و هنر الفبا
  • 90,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: فروزش فروزش
    نویسنده:
کد کتاب : 4059
مترجم :
شابک : 9789645476906
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ماجراهای تن تن (24) اثر هرژه

«هنر الفبا» بیست‌وچهارمین و آخرین عنوان از مجموعه‌ی ماجراهای تن‌تن است که با مرگ نویسنده و تصویرگرش هرژه ناتمام ماند و در نهایت توسط ایو رودیه، نقاشی کانادایی، به اتمام رسید. «هنر الفبا» نقطه‌ی پایانی بر بیست‌وچهار داستان پرماجرای تن‌تن و رفیق‌هایش است که در طول بیش از پنجاه سال هوادارانش را دنبال خود به جای‌جای زمین و حتی کره‌ی ماه کشانده بود. هرژه وصیت کرده بود پس از مرگش کسی ماجراهای تن‌تن را ادامه ندهد و بگذارد داستان تن‌تن نیز با مرگ او رو به خاموشی برود. او زمانی که روی «هنر الفبا» کار می‌کرد به طور فزاینده‌ای به هنر مدرن علاقه‌مند شده و تصمیم گرفته بود داستانش را در پس‌زمینه‌ی هنر مدرن جلو ببرد. هرژه پس از مرگ حدود صد و پنجاه صفحه یادداشت و طراحی اولیه از «هنر الفبا» به جا گذاشت که در آن سرنوشت تن‌تن در تعلیق باقی می‌ماند. بعدها یادداشت‌ها گردآوری شدند و «هنر الفبا» در سال ۱۹۸۶ به همان شکل ناتمام در چهل‌وشش صفحه مدون و چاپ شد. بعدتر ایو رودیه کار روی داستان «هنرالفبا» را شروع و چهار سال بعد منتشرش کرد.
در این داستان کاپیتان هادوک به پیشنهاد بیانکا کاستافیوره یکی از آثار هنری راموناش، هنرمند جامائیکایی را از گالری هنر الفبا می‌خرد و در همین حین آقای فورکار، مدیر نمایشگاه، از هادوک درخواست می‌کند ملاقاتی را با تن‌تن ترتیب بدهد. فردای آن روز تن‌تن جسد سوخته‌ی فورکار را در ماشینی ته یک رودخانه‌ی خشک پیدا می‌کند. تن‌تن تحقیقات خود را آغاز می‌کند و به مرگ فورکار مظنون می‌شود. سرانجام طی حوادثی همراه با کاپیتان هادوک راهی جزیره‌ای به‌نام ایشیا در ناپل ایتالیا می‌شود و به ویلای اندادین آکاس، مغناطیس‌کاری مشهور و مرموز، می‌رود. آن‌جاست که چندبار تهدید به مرگ می‌شود و با دوستان و دشمنان قدیمی باری دیگر تجدید دیدار می‌کند.

کتاب ماجراهای تن تن (24)

هرژه
ژرژ پروسپر رمی، زاده ی ۲۲ مه ۱۹۰۷ و درگذشته ی ۳ مارس ۱۹۸۳، نویسنده و کاریکاتوریست بلژیکی بود که بیشتر به خاطر خلق ماجراهای تن تن مشهور است. این اثر مشهورترین اثر کمیک (داستان مصور) در تمام تاریخ و به ویژه در تاریخ اروپا است و به خاطر آن نام هرژه (ارژه) در سال ۲۰۰۳ به تالار مشاهیر کتاب های کمیک اضافه شد.هرژه، که در سال ۱۹۰۷ متولد شده بود، آموزش رسمی هنری ندیده بود، ولی پس از ترک مدرسه، ابتدا به عنوان گرافیست شروع به کار کرد و به دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳ به خلق ماجراهای تن...