کتاب دین و علم

Religion and Science
کد کتاب : 42328
مترجم : پیروز فطورچی
شابک : 978-6001081897
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 910
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دین و علم اثر ایان باربور

کتاب دین و علم ترجمه کتاب جامعی است که «ایان باربور» آن را در سال 1998 با عنوان «دین و علم: مسائل تاریخی و معاصر» منتشر کرد.
این اثر مکتوب که تلفیقی سنجشی از دو کتاب «مسایلی در باب علم و دین» و «دین در عصر علم» محسوب می شود، علاوه بر این که مشتمل بر پژوهش های علمی متاخر است، پژوهش های دینی و کلامی جدید و رویکردهای نو را در بررسی تاریخ ارتباط علم و دین هم مدنظر قرار داده است.
ایان باربور، نویسنده اثر، هدف از تالیف این کتاب را تلاش برای تبیین جایگاه دین در دوران علم و نیز ارایه تفسیری از دین معرفی می کند و درصدد آن است که بتواند توامان به نیازها و سوالات ایمان مذهبی پاسخ بدهد و در عین حال، به علوم معاصر نیز توجه داشته باشد.

کتاب دین و علم

ایان باربور
ایان گِریِم باربور (Ian Graeme Barbour) پژوهشگر اهل ایالات متحده آمریکا در زمینه روابط بین دانش و مذهب بود.در پنجم اکتبر ۱۹۲۳ در پکن در چین به دنیا آمد و کودکی خود را در آنجا گذراند.تحصیلات خود را در رشته فیزیک در دانشگاه دوک در انگلستان و دانشگاه شیکاگو در آمریکا ادامه داد و دست آخر در سال ۱۹۵۰ با درجه دکتری از دانشگاه شیکاگو فارغ‌التحصیل شد. به سبب علاقه وافر به الهیات پس از گرفتن دکتری فیزیک به دانشگاه ییل رفت تا ظلّ نظام دانشگاهی مدرکی در الهیات کسب کند. عاقبت در سال ۱۹۵۶ موفق به دری...