کتاب نظریه بازی ها

Game theory
  • 150,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: نشر نی نشر نی
    نویسنده: کوثر یوسفی محمدحسین رحمتی
کد کتاب : 42402
شابک : 978-6220603207
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 285
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظریه بازی ها اثر کوثر یوسفی

"نظریه بازی ها" کتابی است از "کوثر یوسفی" و "محمدحسین رحمتی" که این دانش بلوغ یافته را معرفی و تجزیه و تحلیل می نماید. "نظریه بازی ها" جهت مدل سازی ریاضی در تصمیم گیری های استراتژیک اقتصادی در سطوح کوچک و بزرگ، گسترش یافته است. "کوثر یوسفی" و "محمدحسین رحمتی" تلاش نموده اند تا با بهره بردن از منابع پرتعداد کلاسیک و استفاده از نمونه های قابل درک، کتابی را ارائه کنند که هم خواننده را به ابزارهای آنالیز و مدل سازی برای درک رابطه ی بین فعالان و ساختارهای تصمیم گیری مجهز کند و هم وسیله ای برای توضیح منطقی بسیاری از تصمیم گیری های باشد. این تعدد در مثال و پرسش های مطرح شده در کتاب، به خواننده کمک می کند تا حتی با دانش مقدماتی ریاضی با دقیق شدن در مطالب، دانش پیشرفته ی نظریه ی بازی ها را متوجه شود.
"نظریه بازی ها" به قلم "کوثر یوسفی" و "محمدحسین رحمتی" از چهار فصل تشکیل شده که هرکدام از زیرفصل های آن به مطالب مهمی اشاره دارند. از جمله مطالب کتاب "نظریه بازی ها" می توان به بازی های هم زمان، حرکت غالب، تعادل نش، بازی های هم بسته، بازی های پویا و قالب درختی آن، استنتاج پیش رو و پس رو، تعادل بیزی و تعادل رشته ای، بازی های علامت دهی، تعادل کامل و تعادل مناسب، بازی های تکراری و بسط آن ها اشاره کرد. در پایان هر فصل، تمرین هایی برای درک بهتر مطالب کتاب، تعبیه شده است و در انتهای کتاب هم یک واژه نامه ی کاربردی برای استفاده ی راحت تر از اثر ارائه شده است.

کتاب نظریه بازی ها

قسمت هایی از کتاب نظریه بازی ها (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: نظریه ی بازی ها، به عنوان یک دانش بلوغ یافته، برای مدل سازی ریاضی وار تصمیمات راهبردی آحاد اقتصادی در سطح خرد و کلان توسعه یافته است. در این کتاب تلاش شده است که با بهره گیری از متون متعدد کلاسیک و مثال های ملموس، متنی ارائه شود که علاوه بر تجهیز خواننده به ابزارهای تحلیلی و مدل سازی جهت فهم ارتباط بین بازیگران و ساختار تصمیم گیری، ابزار منطقی برای توضیح بسیاری از تصمیمات اجتماعی به دست داده شود. تعدد مسائل و پرسش های این کتاب کمک می کند تا خواننده با دنبال کردن آن ها بتواند حتی با دانش مقدماتی ریاضی، به دانش پیشرفته ای از نظریه ی بازی ها دست یابد.